שיתוף
תגובות
חדשות » "ניסה למכור תותים": כך סוכלה הברחת טון וחצי תות שדה מרצועת עזה
נהג מסחרית חשודה שהגיע למחסום סמוך לירושלים עוכב לבדיקה וברכבו נמצא טון וחצי תות שדה ממקור פלסטיני | הקרטונים הוחלפו כדי ליצור מראית עין של סחורה ישראלית
תות השדה שניסו להבריח | צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

שיתוף פעולה של פקחי משרד החקלאות ופקחי יחידת המעברים של רשות המיסים, הוביל לסיכול ניסיון הברחה של טון וחצי תותים ממקור פלסטיני בשטחי רצועת עזה. מחקירה ראשונית עולה כי הנהג נשא עמו תעודת מגדל מזויפת ותכנן לשווק את הסחורה הלא מפוקחת בתחומי ישראל.

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), הוזעקו למחסום א-זעים סמוך לירושלים על ידי מפקחי יחידת המעברים ברשות המיסים, לאחר שהללו חשדו כי נהג מסחרית שהגיע למחסום נושא ברכבו טון וחצי תות שדה ממקור פלסטיני. מפקחי הפיצו"ח שהגיעו למקום, עיכבו את הנהג והחלו בחקירה ראשונית, ובמהלכה הודה הנהג כי זייף את תעודת המגדל, כדי ליצור מראית עין של סחורה ממקור ישראלי לגיטימי, בעוד שמקור הסחורה משטחי רצועת עזה.

עוד מבחזית החדשות

על פי החשד, התותים הוברחו לשטחי יהודה ושומרון ושם הוחלפו הקרטונים ותעודת המגדל בניסיון להבריח את הסחורה לתוך שטחי מדינת ישראל. בנגד הנהג נפתחו הליכים משפטיים והתוצרת שנתפסה הועברה להשמדה על פי צו רופא.

במשרד החקלאות מדגישים כי תוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, במטרה לוודא כי אינה נגועה במזיקים, נגעים ושאריות חומרי הדברה. הכנסת תוצרת ללא פיקוחעלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות המקומית, ומהווה סכנה לבריאות הציבור.

חנוך יחיא, מנהל מחוז מרכז, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח) אמר כי: "בזכות שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם אנשי רשות המעברים, והערנות לנושא ההברחה החקלאית, הצלחנו לזהות בזמן את ניסיון ההברחה, למרות הניסיון של להצניע זאת באמצעים שונים. תפיסה זו מהווה חלק ממאמצי המשרד להילחם ולמגר את תופעת ההברחות של תוצרת חקלאית מהרשות הפלסטינית, ותות שדה בפרט בתקופה זו של עונת החורף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים