שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » ניוון רשתית: הכירו את הטיפול הטבעי שיכול לסייע לכם
טיפול טבעי
אחת המחלות שמסוגלות לפגוע בצורה קשה באיכות הראייה ובעיקר בשדה הראייה המרכזי היא מחלת ניוון רשתית (AMD)
תגיות:
יובש בעיניים | צילום: Andrey Popov, שאטרסטוק

מחלה זו אינה תורשתית אלא תלוית גיל והיא שכיחה בקרב האוכלוסייה המבוגרת (גילאי 55 ומעלה). ברגע שהיא מאובחנת היא מחייבת התייחסות נאותה וטיפול מיטבי, על מנת לשמר ככל שניתן על תפקודי הראייה ואיכות חיים טובה בגיל הזקנה. הרפואה הקונבנציונלית מטפלת במחלה זו באמצעות זריקות תוך עיניות, אך הדבר טומן בחובו גם חסרונות שעלולות לגרום לנזק. לכן רבים מעדיפים במקביל לטיפול בזריקות לפנות לטיפולים טבעיים דוגמת הרפואה הסינית למחלות עיניים. במה בדיוק מדובר? להלן כל המידע.

ניוון רשתית – מה זה בדיוק?

הרשתית הינה חלק מרכזי בעין, תפקידה לקלוט קרני אור ולהפוך אותן לפולסים חשמליים שיתורגמו לאחר מכן למוח לכדי מה שאנו מתייחסים בתור "ראייה". ניוון רשתית הינה מחלה שבה התאים שקולטים את האור ו/או הרקמה שמזינה אותם בדם נפגעים בשל שקיעה של שומנים וחלבונים שיחדיו גורמים לנזק בלתי הפיך לרשתית. המחלה אינה פוגעת בכל הרשתית אלא רק בחלק מסוים ממנה שאחראי על מרכז הראייה. חלק זה נקרא מקולה ועליו נמצאים תאי הראייה, תאי העצב וקולטנים עצביים. אחד מגורמי הסיכון של המחלה הוא גנטיקה, בדומה למחלת עיניים ניוונית נוספת בשם רטיניטיס פיגמנטוזה , הנחשבת לנדירה ויכולה לגרום לעיוורון. מחלת ניוון רשתית מתפרצת בעיקר מעל גיל 55 ובישראל מאות אלפי אנשים מאובחנים בה. בגילאים המבוגרים יותר ניתן לומר כי שליש מהאוכלוסייה סובלת מניוון של הרשתית על רגע גיל. 

במה מתבטאים תסמיני המחלה?

בתחילה, התסמינים של מחלת ניוון רשתית כמעט ואינם מורגשים מאחר והמחלה אינה גורמת לתחושות כאב, רבים מפתחים אותה באין מפריע וללא אבחנה מסודרת. ככל שהמחלה מתקדמת, כך מתחילים להופיע תסמינים שמחייבים התייחסות, כגון צורך בתאורה חזקה יותר מבעבר וקושי בזיהוי פרטים. כאשר המחלה כבר התקדמה לשלביה הסופיים, יתקשה האדם לראות עצמים שקרובים אליו וכך גם יאבד את שדה הראייה המרכזי (כל מה שנמצא במרכז). חשוב להדגיש כי הראייה ההיקפית אינה נפגעת ועל כן לא מדובר בעיוורון, אך מתרחשת הגבלה חמורה ביותר באיכות החיים, בעבודה ובשעות הפנאי.

בעולם הרפואה נהוג לאפיין את המחלה בשני שלבים: השלב הראשון קרוי השלב היבש, שבו מתרחשת הפגיעה ברקמת המזינה של הרשתית ובתאים קולטי האור. מצב זה מתדרדר לאיטו באופן הדרגתי ומטופלים רבים יכולים להיות במצב זה שנים רבות, לעיתים עד סוף ימי חייהם. אלא שבמקרים רבים לאחר השלב היבש  מתחיל השלב הרטוב, שנחשב להרסני ופרוגרסיבי. הוא כולל צמיחה של כלי דם חדשים במקום אלו שנהרסו אך בצורה בלתי מבוקרת שרק מגבירה את החמרת הבעיה של הפגיעה בראייה המרכזית.

טיפול טבעי יעיל נגד ניוון רשתית

הטיפול הטבעי נגד ניוון רשתית מיועד להאט את קצב ההתדרדרות של המצב היבש ומניעת המעבר לשלב הרטוב. במידה והמטופל כבר נמצא בשלב הרטוב, הטיפול הטבעי מסייע לצמצום השגשוג של כלי הדם החדשים במקום והאטת קצב ההתדרדרות הפרוגרסיבי. אחד מהטיפולים הטבעיים המוצלחים ביותר כנגד ניוון רשתית הוא הרפואה הסינית למחלות עיניים. באמצעות מגוון טכניקות וצמחי מרפא מותאמים אישית ניתן לסייע בשיפור זרימת הדם את זרימת הדם הקיימת אל המקולה (האזור המרכזי שנפגע במחלה זו) ו/או לסייע בספיגת הנוזל מהרשתית ובכך להאט משמעותית את קצב ההידרדרות שלה. טיפולי הרפואה הסינית למחלות עיניים מתבססים על ידע וניסיון של אלפי שנים, הם אינם גורמים לתופעות לוואי ואינם מתנגשים עם הטיפול הרפואי. גם אם קיבלתם המלצה מרופא לקבל טיפולי זריקות תוך עיניות לבלימת ההתקדמות של השלב הרטוב (אווסטין, לוסנטיס, אייליה), אין מניעה לקבל טיפול תומך במחלת עיניים ברפואה סינית. להיפך, טיפול זה מסייע במערכה כולה ועשוי למנוע את הידרדרות המחלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים