שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נחשפה תעשיית הלבנת הכספים של איראן עבור חיזבאללה
תחקיר של "איראן אינטרנשיונל" חושף מסמך סודי של חברת הביטוח "לוידס" שמראה כיצד איראן מעבירה מטילי זהב מוונצואלה לטורקיה וממירה אותם למזומן למימון חיזבאללה
הברחת הזהב של איראן למימון חיזבאללה

רשת "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית וממומנת על ידי סעודיה דיווחה כי חשפה מסמך סודי של חברת ביטוח הספנות "לוידס" המעיד על עסקים בלתי חוקיים של איראן למימון חיזבאללה. על פי דיווח הרשת, שפועלת מלונדון, המסמך חשף רשת של מסחר בזהב הפועלת בדרום אמריקה. מטילי זהב מועברים לאיראן מוונצואלה  ובטורקיה הם מוחלפים לכסף שמשמש למימון ארגון חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן.

באמצע חודש יוני נתפס וקורקע בבואנוס איירס בירת ארגנטינה מטוס ועליו חמישה אנשי צוות איראנים, שנחשדו בשיתוף פעולה עם כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים. המטוס טס ממקסיקו לארגנטינה כשהאיתור שלו כבוי כדי למנוע מעקב, המטוס טס תחת חברת כיסוי בשם "אמטראסור איירליינס" שבבעלות ממשלת ונצואלה. על פי הדיווח, המטוס שייך לחברת "מהאן אייר" האיראנית.

עוד מבחזית החדשות

איראן דיווחה שהיא מסרה את המטוס הזה לוונצואלה לפני שנה. ארה"ב הטילה סנקציות על חברת "מהאן אייר" בשל שיתוף פעולה זה עם כוח קודס של משמרות המהפכה וחשד לפעילות טרור. נוכחותם החריגה של 16 אנשי צוות במטוס משא משכה את תשומת ליבם של הארגנטינאים. המטוס ככל הנראה העביר חלקי חילוף לרכבים והטייס היה גולמרזה גאסמי, לשעבר מנכ"ל ואחד ממנהלי "פארס אייר" האיראנית, שלה היסטוריה של העברת נשק לחיזבאללה בסוריה ובלבנון.

הרפובליקה האיסלאמית הכחישה כל קשר למטוס ודרשה לשחרר את הצוות האיראני. ב-29 באוקטובר שוחרר גאסמי ונסע לוונצואלה. שישה ימים לאחר שחרורו, הודיעה חברת ביטוח הספנות "לוידס" ללקוחותיה בהודעה חסויה כי משמרות המהפכה וחיזבאללה שולחים זהב מוונצואלה לאיראן כדי לממן את פעילות הטרור של מיליציות הנתמכות על ידי טהרן בלבנון על ידי עקיפת סנקציות. 

על פי הדיווח, וונצואלה משלמת לאיראן עבור נפט במטילי זהב . לאחר שהזהב מגיע לאיראן, הוא מומר לכסף בטורקיה והכסף מועבר לארגון חיזבאללה.

על פי דיווחים בארגנטינה, ישנם מטוסים נוספים שמעבירים זהב מוונצואלה לטהרן, תפיסת המטוס בארגנטינה מילאה תפקיד מרכזי בגילוי המקור הפיננסי של חיזבאללה. בנוסף, פורסמו זהותם של אנשים הקשורים למבצע העברת הזהב. אחד מהם הוא עלי קאסיר, אזרח לבנוני בן 30, המסייע בפעילות פיננסית והלבנת הון באמצעות פעילות עסקית, בעיקר בין ארה"ב, סין ופרגוואי.

עלי קאסיר קשור בקשר עסקי עם שתי חברות בסוריה ובלבנון בניהולו של מוחמד קאסם אל-בזאל, המבצע עסקאות עבור כוח קודס. במסגרת פעילות שתי החברות הללו החליף עלי קאסיר זהב במיליוני דולרים וביצע פעולות להעברה לא חוקית של נפט בפיקוח כוח קודס בסוריה. 

מעורב נוסף במבצע העברת הזהב הוא מוחמד ג'עפר קאסיר, דודו של עלי קאסיר, אזרח לבנון ותושב דמשק. הפעיל במכירת נפט גולמי בסוריה ובמקביל מנהיג את יחידה 108 של חיזבאללה בלבנון האחראית על העברת אמצעי לחימה וטכנולוגיה מסוריה ללבנון, בשיתוף יחידה 190 של כוח קודס. קאסיר גם ביצע פעולות רבות להברחת נשק לעזה, תימן וסוריה. 

עוד מבחזית החדשות

כל המעורבים בפרשה נמצאים ברשימת הטרור של ארה"ב. עלי קאסיר ודודו היו נציגי חיזבאללה במכירת זהב בלתי חוקית במזרח התיכון. אדם נוסף ששמו הוזכר בפרשה הוא באדרדין נאימאי מוסאווי, איש עסקים איראני בן 47, המשמש כאיש קשר בין ונצואלה לחיזבאללה. איש העסקים הזה הוא בעל המניות העיקרי של חברת "איראן תעשיות ציוד" ובבעלותו חברה בדובאי שסייעה להובלת הזהב הבלתי חוקי מקראקס לטורקיה.

על פי הדיווח, מוסאווי קיבל את הזהב בהנחה בטהרן, ואז נסע איתו לטורקיה ומכר אותו בשוק השחור. פעולות בלתי חוקיות אלו הזרימו מיליוני דולרים לפעילות הטרור של חיזבאללה. העברות הזהב מתבצעות במטוסי בואינג כמו זה שנתפס בארגנטינה ונמצא על סף החרמה על ידי ארה"ב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים