שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נחשפה תוכנית היום שאחרי: הבכיר שיחליף את זלנסקי במקרה של התנקשות
כבר מתחילת המלחמה נערכים באוקראינה לאפשרות של התנקשות בחיי הנשיא זלנסקי | באוקראינה מבהירים: החשש האמיתי הוא לא לאחדות העם – אלא להמשך תמיכת המערב
נשיא אוקראינה זלנסקי בביקור בחזית הלחימה בדונייצק | צילום: לשכת נשיא אוקראינה

גם אם הם לא מדברים על כך בגלוי, באוקראינה נערכים לאפשרות של הגרוע מכול מבחינתם. גם לאחר קרוב לשנה וחצי של מלחמה נגד הרוסים, ולמרות שלפחות כרגע לא נשקפת סכנה לחיי הנשיא זלנסקי, קיימת תוכנית סודית להמשך התנהלות המלחמה במקרה שהרוסים יצליחו להתנקש בו ולרצוח אותו או להוציא אותו מכשירותו להמשיך לנהל את המדינה.

באתר "פוליטיקו" נחשפה תוכנית המצביעה על האדם שצפוי להחליף את זלנסקי במקרה כזה. התוכנית שפורסמה מבוססת על שיחות עם מחוקקים ופוליטיקאים אוקראינים, וכן חוקרים ופרשנים העוסקים בתחום. היא נוסחה ופותחה כבר בימים הראשונים של המלחמה, כאשר היה חשש אמיתי שכוחות קומנדו רוסיים יצליחו לתפוס את הנשיא האוקראיני ברחובות הבירה קייב. אומנם כיום קיים סיכוי קטן מאוד לפגיעה בזלנסקי, אך עדיין קיימת אפשרות שהוא יפגע במסגרת ביקוריו בחזית הלחימה לדוגמה.

עוד מבחזית החדשות

התוכנית להחלפתו של זלנסקי מתבססת על החוקה האוקראינית, ומי שצפוי לרשת אותו אוטומטית במקרה של מוות או חוסר כשירות, הוא רוסלאן סטפנצ'וק, יו"ר הפרלמנט באוקראינה וחבר מפלגתו של הנשיא.

למרות שהחוקה קובעת במפורש כי יו"ר הפרלמנט הוא בעל התפקיד שאמור להחליף את הנשיא במקרה חירום, בקייב ערים לעובדה שהוא זוכה לאחוזי תמיכה ציבורית נמוכים יחסית, ובוודאי נמוכה הרבה יותר ממה שזוכה לה הנשיא עצמו. על פי סקרי דעת קהל שונים, סטפנצ'וק זוכה ל-40% תמיכה לכל היותר, פחות מחצי משיעור התמיכה שזלנסקי זוכה לה באותם סקרים.

על רקע זה ומתוך רצון לשמור על לכידות של העם האוקראיני, נערכים בקייב לאפשרות שסטפנצ'וק לא ישלוט באותה רמה שבה זלנסקי שולט היום כנשיא, אלא יעמוד בראש צוות של בכירים שינהיגו את המדינה יחד. במסגרת זו, יקודמו ראש לשכת הנשיא אנדריי ירמאק, שר החוץ דמיטרו קולבה ושר ההגנה אולקסיי רזניקוב, ובמקרה חירום כולם יקודמו לעמדות הנהגה בכירות יותר, כחלק מהצוות שיוביל סטפנצ'וק. עוד דווח כי מפקד הצבא ואלרי זאלוז'ני ימשיך בתפקידו גם במקרה שזלנסקי ימות.

עוד מבחזית החדשות

גורמים שונים באוקראינה מציינים כי החשש הגדול ביותר במקרה של פגיעה בזלנסקי הוא לא לפגיעה ברוח הלחימה והאחדות של העם האוקראיני, אלא דווקא בהמשך המחויבות של מדינות המערב. על פי הדיווח, החשש הוא שפגיעה בזלנסקי, שנחשב למנהיג פופולרי במערב לא פחות מבאוקראינה, תביא לפגיעה גם בהמשך הסיוע של מדינות המערב.

"המדינה הגיעה לרמה כזאת של אחדות לאומית, שגם אם משהו נורא יקרה לזלנסקי זה לא ישפיע כמו שאתם חושבים", צוטט איש רוח אוקראיני בכתבה. "זלנסקי עושה עבודה נהדרת בהנהגה בזמנים מאתגרים שכאלה", אמר מרואיין אוקראיני אחר, "אולם התחושה בקרב מרבית האוקראינים היא שאנו לעולם לא נוותר, לעולם לא ניכנע לרוסיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים