שיתוף
תגובות
חדשות » נחשפה פרשיית ריגול: מרגל רוסי ביקר בישראל ואסף מידע על "מנהיג מפלגה"
"סטודנט" ברזילאי נחשף בארה"ב כמי שריגל עבור ארגון ביון רוסי | על פי כתב האישום הוא השתמש בזהות בדויה כדי ללמוד בארה"ב שם אסף מידע על ישראלים ואמריקאים"
סרגיי ולדימירוביץ' צ'רקסוב | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

לפני כשבוע דווח בארה"ב כי משרד המשפטים הגיש כתב אישום נגד אזרח רוסי שנכנס לארצות הברית בזהות בדויה, ואסף מידע מאזרחים אמריקנים על הפלישה הרוסית לאוקראינה. כעת נחשף, על פי כתב האישום, כי המרגל לכאורה, סרגיי ולדימירוביץ' צ'רקסוב בן ה-36, ביקר גם בישראל ואף אסף מידע על ישראלים, בהם "מנהיג מפלגה".

על פי כתב האישום, בינואר 2020, נסע צ'רקסוב לישראל במסגרת טיול מטעם האוניברסיטה שבה למד, והשתמש בזהותו הבדויה בשם פריירה. בטיול, התכתב עם מפעילו: "שלחתי לך הודעה שבה כתובים כל האנשים שנפגשנו איתם". בשיחה, הסביר צ'רקסוב עם מי נפגש, ומציין את שמותיהם.

עוד מבחזית החדשות

בין היתר דיבר צ'רסקוב על "כל האנשים מהשגרירות בירושלים" וגם "מכתיר המנהיגים, מנהיג מפלגה ישראלית". בכתב האישום לא נכתבו שמות הגורמים שאיתם נפגש לכאורה, אך משרד המשפטים האמריקאי טוען שהמסרים ההדדיים האלה מוכיחים כי צ'רקסוב אסף מידע על ישראלים ואמריקאים, והעביר את המידע למפעיליו.

על פי דיווח ב-CNN, במשך שנים פעל צ'רקסוב בארה"ב תחת הכינוי ויקטור מולר פריירה, זהות שעל פי החשד יצר בברזיל, שם התחזה לבנו של אזרח ברזילאי שנפטר ב-2018. בהמשך עבר לארה"ב ללמוד באוניברסיטה בוושינגטון, במסווה של מי שמעוניין ללמוד תארים מתקדמים.

עוד מבחזית החדשות

חבריו לכיתה של "פריירה" אהבו אותו, אך המבטא המוזר שלו משך את תשומת ליבם. על פי כתב האישום, בהיותו בארה"ב, צ'רקסוב יצר קשר לכאורה עם עובד במחלקת המדינה, אדם שעבד בגבעת הקפיטול, מומחה לישראל, פרופסור באקדמיה הימית של ארצות הברית ועם עוד רבים אחרים.

צ'רקסוב אסף מידע מאותם מקורות, והעביר את המידע למפעילו. צ'רקסור התעניין בפרט במדיניות ארה"ב בעניין הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני שהתרחשה. כיום הוא כלוא בברזיל, שם הוא מואשם בגניבת זהות והונאה. הרשויות בברזיל עצרו את צ'רקסוב כששב לברזיל ב-2022, לאחר שנמנעה כניסתו להולנד לצורך התמחות בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים