שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נחשפה זהותו של מדליף מסמכי הפנטגון
נחשפה זהות החשוד המרכזי בהדלפת מסמכי הפנטגון | ג'ק טייקסירה, בן 21 ממסצ'וסטס שעובד כאיש מודיעין במשמר הלאומי | הפיץ 300 מסמכים בפורום מקוון
החשוד בהדלפת המסמכים | צילום: רשתות חברתיות

התקשורת בארה"ב דיווחה היום (חמישי) כי נמצא האדם שאחראי להדלפת המסמכים המסווגים של משרד ההגנה האמריקאי.

ה"ניו יורק טיימס" פרסם שהחשוד המרכזי הוא ג'ק טייקסירה, צעיר בן 21 ממסצ'וסטס, שעובד במחלקת המודיעין של המשמר הלאומי של חיל האוויר האמריקאי. זמן קצר לאחר מכן דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, על סמך גורם המעורה בחקירה, כי טייקסירה צפוי להיעצר כבר היום.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווח, טייקסירה הוא האיש שניהל את הפורום המקוון שבו הופצו בחודשים האחרונים המסמכים המסווגים, בפלטפורמת הדיונים Discord שפופולרית בקרב גיימרים. ב"ניו יורק טיימס" נזהרו מלקבוע שהוא המדליף, אבל שני גורמים אמריקאיים אמרו לעיתון כי יש לו מידע רלוונטי עבור החקירה. לעומת זאת, בדיווח הערב ב"רויטרס" צוין במפורש כי הוא החשוד בהדלפה.

מוקדם יותר היום חשף העיתון "וושינגטון פוסט", כי המדליף שפרסם את המסמכים המסווגים בפורום מקוון הוא צעיר גזען וחובב נשק שעבד בבסיס צבאי, אך לא ציינה את שמו. לטענתם, הצעיר ביקש להרשים את חבריו לקבוצת הדיונים, באמצעות ההדלפה. בדיווח כונה האיש OG, ונטען כי הוא הפיץ ברשת לפחות 300 תמונות ומסמכים מסווגים, כלומר פי שלושה ממספר המסמכים שנחשפו עד כה. כמו כן, דווח בכתבה כי בסרטון שפרסם הוא נשמע מתבטא בקללות אנטישמיות.

גם הנשיא ג'ו ביידן התייחס היום לראשונה לפרשה, ואמר כי החוקרים "מתקרבים" לאיתור מקור ההדלפה. ביידן, שדיבר במהלך ביקור באירלנד, אמר כי הוא אינו מודאג מהמידע שהודלף, שלטענתו לא היה עדכני, אבל הדגיש כי עצם ההדלפה של מידע מסווג מהמודיעין האמריקאי הינו דבר בעייתי ומדאיג.

עוד מבחזית החדשות

יש לציין, כי פרשת המסמכים המסווגים מביכה את הפנטגון מאז סוף השבוע האחרון, אז חשף ה"ניו יורק טיימס" כי מתחילת מרץ מופצים ברשתות החברתיות שלל מסמכים הנראים כמסמכים מסווגים של משרד ההגנה. בין היתר עוסקים המסמכים במלחמה באוקראינה, כולל פירוט יוצא דופן של משלוחי הנשק המערביים לקייב, תיאור חולשותיו של הצבא האוקראיני ודיווח על כוונה של מצרים למכור בחשאי 40 אלף רקטות לצבא פוטין.

בעקבות חשיפת המסמכים, עלה חשש שהמידע המודלף ישבש את מתקפת הנגד שתכננה אוקראינה לבצע בשבועות הקרובים. במסמכים יש גם התייחסות לישראל ובכלל זה דיון בדרכים שיגרמו לה לספק נשק לצבא האוקראיני.

ההדלפה עוררה דאגה רבה במערכת הביטחון האמריקאית, ושר ההגנה לויד אוסטין הבטיח השבוע "להפוך כל אבן" כדי למצוא את המדליף. בתחילה הועלו תהיות בנוגע לאמינות המסמכים, אך כעת הולך ומסתמן כי רובם המוחלט הם מסמכים אותנטיים, וכי הם לא הוצאו במסגרת מבצע ריגול יזום של מדינה זרה.

בפנטגון הודו כי ההדלפה, שחשפה את עומק החדירה של המודיעין האמריקאי לכמה מבעלות בריתה של וושינגטון, עלולה לגרום נזק גדול לא רק לארה"ב, אלא גם לארבע השותפות שלה בברית המודיעינית Five Eyes ("חמש העיניים") – בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים