שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נחשפה החוליה האיראנית: האחראים על התכנון לחיסול בכירים אמריקאים וישראלים
נחשפה זהותם של האחראים במשמרות המהפכה לתכנון ההתנקשות ביועץ לביטחון לאומי בעבר ג'ון בולטון, ובמזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו | תכננה גם לחסל ישראלים בעולם
טראמפ עם היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון | צילום: Gints Ivuskans

אתר "איראן אינטרנשיונל", שמזוהה עם האופוזיציה האיראנית, וממומן על ידי סעודיה, פרסם את זהותם של אנשי משמרות המהפכה שעמדו מאחורי התוכנית להתנקש בחייהם של היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ארצות הברית ג'ון בולטון ושל מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו. אלו אותם מפקדי שטח שקשורים למזימת טרור, אותו היו אמורים לבצע נגד אזרחים ישראלים בקולומביה ובגאורגיה, גם בפעולה זו הם כשלו.

לפי התחקיר, ב-16 בינואר הגיע לנמל התעופה "רונלד רייגן" אדם שאותו הגדיר הסוכן המיוחד של שירות הביון הפדרלי ,רנדי בק, כ"מקור אנושי חסוי". מהשדה הוא נסע לוושינגטון כדי לבצע את תוכנית ההתנקשות, בפקודה שהגיעה מאיראן. לפי הפקודה, שם הכינוי של יעד ההתנקשות, היה "בהנם", הסוכן התבקש לחסל אותו בזמן הליכה בפארק. "בהנם" למעשה היה ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שהיה אמור להירצח תמורת 300 אלף דולרים, לפי התוכנית של יחידה 840 של משמרות המהפכה.

עוד מבחזית החדשות

מוחמד רזא אנסארי, ראש הצוות

כמו כן, אתר "איראן אינטרנשיונל" חשף גם את זהותם של מבצעי תוכנית התנקשות זו, שהיו אמורים להתנקש בנוסף גם בחייו של מייק פומפאו. מפקד השטח של המבצע, הוא שהראם פורסאפי בן ה-46. הוא גם האדם שה-FBI פרסם את תמונתו ופרופילו כחשוד, וכחבר בכוח קודס של משמרות המהפכה, תחת השם הבדוי מהדי רזאי.

באוגוסט שעבר הוא הואשם בתכנון להתנקש בחייו של שני הבכירים לשעבר. לאחר שה-FBI עקב אחריו. לפני שנה וחצי, שפורסאפי הצליח לאתר אזרח אמריקאי באחת הרשתות החברתיות וביקש ממנו לצלם את בולטון תמורת סכום שנע בין 5,000 ל-10 אלף דולרים. אבל התוכנית שינתה כיוון מהר מאוד, כשחבר משמרות המהפכה ביקש מאותו האדם לחסל את בולטון תמורת 300 אלף דולרים. לגבי המטרה השניה לחיסול מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, מייק פומפאו, שהרם פורסאפי הבטיח מיליון דולר למחסל

פורסאפי הבטיח לאותו "מקור אנושי חסוי" שהוא ישלם לו באמצעות מטבע דיגיטלי, רק לאחר שהעבודה תסתיים והוא יראה את תמונת גופתו של בולטון. פורסאפי טען שעדיף לבצע את ההתנקשות לפני יום השנה השני לחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר של משמרות המהפכה.

מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו | צילום: Ringo Chiu

המקור האנושי החסוי דחה את מזימת ההתנקשות, תוך שהוא משתמש במגוון תירוצים. בין היתר, הוא טען שבולטון לא נמצא כרגע בוושינגטון. פורסאפי ביקש ממנו לבצע את ההתנקשות במטרה השנייה, שהיא, מייק פומפאו, אך בסופו של דבר לא בולטון ולא פומפאו נרצחו. הסיבה למרבה המזל, הייתה כי המקור החסוי שלכאורה עמד לבצע את ההתנקשות היה מודיע של ה-FBI בעצמו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים