שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נחשפה התרמית: הודעת הרוסים כי הרגו מאות חיילים אוקראינים – התגלתה כשקרית
משרד ההגנה במוסקבה טען שיותר מ-600 חיילי צבא אוקראינה נהרגו בהפצצה. גורמים שונים מיהרו להפריך את הדיווח | במערב מעריכים: רוסיה נואשת
נשיא רוסיה וולדימיר פוטין ומפקד כוחות האוויר והחלל סרגיי סורוביקין | צילום: NTV

משרד ההגנה הרוסי הודיע אתמול (ראשון) שהצליח להרוג יותר מ-600 חיילים אוקראינים בהפצצה על בניין מגורים צבאי בעיר קרמטורסק שבמחוז דונייצק. למרות ההודעה, גילתה בדיקה של כמה עיתונאים וגורמים הנמצאים בשטח כי מדובר בשקר מוחלט. גם באוקראינה דחו את הדיווח הרוסי ואמרו כי איש לא נפגע בהפצצה.

ב-Sky News נכתב כי "העובדה שאתם קוראים את זה – מצביעה על הצלחת התעמולה הרוסית". לאורך כל המלחמה בין רוסיה ואוקראינה, שבה ועלתה סוגיית המיס-אינפורמציה והפייק ניוז שכל צד מפיץ על הצד השני. למרות זאת, במערב מעריכים כי הדיווח של משרד ההגנה הרוסי אתמול עשוי לשבור שיאים חדשים.

עוד מבחזית החדשות

הרוסים דיווחו כי הצליחו לפגוע בשני מבנים של מגורי חיילים אוקראיניים בעיר קרמטורסק, שבו לטענתם שהו כ-1,000 חיילים. על פי הטענה הרוסית, כתוצאה מהפגיעה, נהרגו יותר מ-600 חיילים. הרוסים הבהירו בצורה מפורשת כי ההפצצה מהווה נקמה על ההפצצה האוקראינית בליל השנה החדשה במקבייקה.

דניאל ריינרי, עיתונאי העיתון האיטלקי "לה רפובליקה", שנמצא בימים אלה בקרמטורסק הסמוכה לקו החזית, דיווח כי הפגיעות של הרוסים החטיאו את שני המבנים שהיו ככל הנראה מטרת ההפצצה. לדברי ריינרי "אני בוחן את המקום הראשון, מבנה מגורים מספר 28, הטיל החטיא את המטרה, יצר בור גדול בקרקע ולא נגע בבניינים הסמוכים" כמו כן "בודק גם את המקום השני, מבנה מספר 47. הטיל הרוסי החטיא את המטרה, שוב. יש בור גדול בחזית הבניין, הוא ריק. זה הכול מקרמטורסק" דיווח העיתונאי.

גם אנטי קורונן, עיתונאי פיני מהעיתון YLE הנמצא בקרמטורסק, טוען כי הרוסים משקרים בדיווח שלהם. לטענתו "אני שם וזה קצת מוזר שהבניין אפילו לא מבודד. גם המקומיים לא ראו כאן אמבולנסים מהבוקר", כתב. "מכתש גדול, אין פגיעה ישירה".

עוד הוסיף קורונן, כי אנשי צבא אוקראינה שביקרו במקום בשעות הבוקר אמרו כי הוא היה ריק מאדם. "אני חייב לומר שבשלב זה אני סומך על התצפיות שלי ועל הצהרות אוקראינה יותר מאשר על הטענה של משרד ההגנה הרוסי" אמר העיתונאי

גורמים במערב מתחו ביקורת על הטענות של רוסיה, ואמרו כי מדובר בניסיון נואש להשיג "ניצחון תודעתי" לאחר ההפצצה הקשה על כוחות הצבא הרוסי במקייבקה לפני כשבוע וחצי.

עוד מבחזית החדשות

בניגוד להפצצה האוקראינית במקייבקה, שלוותה בתיעוד רב של ההרס מוחלט במקום, הרוסים לא סיפקו שום עדויות שעשויות ללמד על תוצאות דומות. במקביל לביקורת במערב, גם גורמים שונים לא רשמיים ברוסיה מותחים ביקורת על הדיווח, וטוענים כי מדובר בניסיון להשיג הישג תודעתי בלבד.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה כי הלחימה בבאחמוט ובסולדאר קשה מאוד, ותיאר אותן כשניים מהמקומות "הכי עקובים מדם" בעולם. הוא הבהיר שלמרות הכול, הצבא האוקראיני ממשיך להחזיק בשתי הערים ולהילחם עליהן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים