שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נחשף: ההקלטה שסיבכה את טראמפ "יש לי ערימה של מסמכים, זה סודי ביותר"
רשת CNN חשפה את ההקלטה שהגיעה לידי התביעה הפדרלית, שבה נשמע טראמפ מציג לעוזריו מסמכים מסווגים על התוכנית לתקיפה באיראן
טראמפ מגיע לבית המשפט | צילום: לפי סעיף 27א'

רשת CNN חשפה הלילה (שני) את תוכן הקלטת מיולי 2021, שנמצאת בידי התביעה הפדרלית שבה מודה נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, כי החזיק ברשותו מסמכים מסווגים על התוכנית לתקיפה באיראן, שניתנו לו לדבריו על ידי רמטכ"ל צבא ארצות הברית. . כבר לפני כחודש, בטרם הוגש כתב האישום החמור נגד טראמפ, נחשף ברשת כי ההקלטה המפלילה הגיעה לידי התביעה הפדרלית.

"אלה המסמכים, זה סודי ביותר", טראמפ נשמע אומר בהקלטה בת שתי הדקות, במהלך שיחה עם אחד או יותר מעוזריו.

עוד מבחזית החדשות

בתחילת ההקלטה אומר אחד מאנשיו של טראמפ שהייתה נגדו "הפיכה" וטראמפ הגיב: "אלו אנשים רעים וחולניים". עוד נשמע העוזר אומר "כמו כשמילי (הכוונה לראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב מארק מילי) מדבר על "אוי, אתה תנסה לעשות הפיכה". אז לא, הם אלה שניסו לעשות את זה עוד לפני שאתה בכלל הושבעת".

בהמשך ההקלטה אמר טראמפ לנוכחים שיש לו דוגמה להראות, ונשמע רשרוש של ניירת שהוא ככל הנראה אוחז. "הוא אמר שרציתי לתקוף באיראן, זה לא מדהים?", אומר טראמפ. "יש לי ערימה גדולה של מסמכים, הדבר הזה פשוט עלה. תראו, זה ממנו. הם הציגו לי את זה, זה היה אוף רקורד, אבל הם הציגו לי את זה. אלה היו הוא ומשרד ההגנה".

בהקלטה נשמעים טראמפ ועוזריו לועגים גם למזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון, שהנשיא לשעבר תקף אותה בעבר שוב ושוב על פרשת המיילים הסודיים שלה. "הילרי הייתה מדפיסה דברים כאלה כל הזמן, אתה יודע, כל המיילים הפרטיים שלה", אומרת העוזרת של טראמפ והוא השיב: "לא, היא הייתה שולחת אותם לאנתוני ווינר".

עוד אמר טראמפ בהקלטה: "רק חשבתי, כי דיברנו על זה. ואת יודעת, הוא אמר "הוא רצה לתקוף את איראן, ומה…", אלה המסמכים. בצבא הכינו אותם ונתנו לי". בהקלטה מודה טראמפ במפורש שזהו "מידע מסווג ביותר", ובהמשך הוא אומר לעוזרת שלו: "תביני, כנשיא יכולתי להסיר את הסיווג הזה. "עכשיו אני לא יכול, את יודעת, אבל זה עדיין סוד". "עכשיו יש לנו בעיה", השיבה לו העוזרת, וטראמפ ענה לה: "זה לא מעניין?".

קטעי מלל מההקלטה נחשפו בכתב האישום נגד טראמפ, ובכללם ההודאה שהמסמך שהציג הוא סודי ביותר, אבל בהקלטה נשמע גם המשך השיחה המפלילה: "זה כל כך מגניב", נשמע טראמפ אומר בהקלטה "כנראה שכמעט לא האמנת לי, אבל עכשיו את מאמינה לי". העוזרת משיבה: "לא, האמנתי לך", וטראמפ שא: "זה מדהים, נכון?". "לא, הם מעולם לא פגשו מלחמה שהם לא רצו", השיבה לו העוזרת. ההקלטה מסתיימת בכך שטראמפ מבקש לשתות קולה.

ההקלטה שנכללת בכתב האישום מוכיחה, שלא רק שטראמפ החזיק במסמכים שהוא ידע כי הם עדיין מסווגים, בניגוד לטענתו ולפיה הוא יכול היה להסיר את הסיווג שלהם ללא כל הליך פרוצדורלי בתום כהונתו, אלא היא גם משמשת את התובעים כדי להראות שהוא נהג בצורה לא אחראית עם המסמכים הללו, והציג אותם לגורמים כמו עוזריו שלא הייתה להם הרשאה למידע סודי שכזה. בהקשר זה נטען גם בכתב האישום כי טראמפ אחסן את ארגזי המסמכים באחוזתו מאר א-לאגו שבפלורידה המשמשת כמועדון אירוח לחברים.

עוד מבחזית החדשות

בכתב האישום שהוגש נגדו החודש מיוחסות לטראמפ 37 עבירות, 31 מהן של החזקה לא-חוקית של מידע ביטחוני. מדובר בעבירות המוגדרות ב"חוק הריגול" של ארה"ב. טראמפ מואשם על ידי התובע המיוחד שמונה לחקור את הפרשה, ג'ק סמית, כי לקח עמו בתום כהונתו כנשיא, בינואר 2021, אלפי מסמכים ממשלתיים מהבית הלבן, בהם כאלו שסווגו כסודיים ביותר והכילו מידע ביטחוני רגיש ביותר. לפי התביעה, חשיפת המידע הזה הייתה עלולה לגרום לארה"ב נזק של ממש, ואולי אף לחשוף שיטות עבודה ומקורות מודיעיניים.

טראמפ מואשם גם כי ניסה לסכל את מאמציהן של הרשויות הפדרליות להחזיר את המסמכים, גם אחרי שהוצא צו משפטי הדורש ממנו לעשות זאת במאי 2022. בכתב האישום נטען כי טראמפ הורה לעוזרו האישי וולט נאוטה, שעומד גם הוא לדין בפרשה, להסתיר ארגזים מסוכני ה-FBI וגם מאחד מעורכי דינו שביקש לעשות חיפוש במסמכים כדי להיענות לצו. בעקבות זאת, פשטו סוכני ה-FBI על אחוזת טראמפ באוגוסט אשתקד, ותפסו שם עשרות מסמכים מסווגים.

טראמפ הוא הנשיא הראשון אי פעם בתולדות ארה"ב שעומד לדין, וזהו לא כתב האישום הראשון שלו. טראמפ טוען לרדיפה פוליטית, ובאחד מהראיונות האחרונים טען שהיה "עסוק מדי" כדי למסור את המסמכים כפי שנדרש. "רציתי לעבור על הארגזים ולהוציא את החפצים האישיים שלי. בארגזים האלה היו מפוזרים כל מיני דברים", אמר לרשת "פוקס ניוז".

הנשיא לשעבר מקווה להיבחר שנית לנשיאות בשנה הבאה ולחזור לבית הלבן. שני כתבי האישום נגדו לא פגעו בתמיכה האדירה לה הוא זוכה בקרב הבוחרים הרפובליקנים. לפי שעה הוא המעמד המועדף בפריימריז הרפובליקניים, ומוביל על שאר יריביו בפער גדול.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים