שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נגיד בנק ישראל לשעבר פרופ' פרנקל: "לא הכול פוליטי"
נגיד בנק ישראל לשעבר תקף את הממשלה: "זה עלבון לאינטליגנציה להגיד "תסמכו עלינו" | על הנגיד: "הוא מקצוען צריך לתת לו לעבוד"
פרופ' יעקב פרנקל | צילום: ויקיפדיה

נגיד בנק ישראל לשעבר וחתן פרס ישראל לכלכלה, פרופ' יעקב פרנקל התייחס הערב (רביעי) בריאיון ל"מהדורה המרכזית" להשלכות של הרפורמה המשפטית על כלכלת ישראל. בפתח דבריו התייחס פרופ' פרנקל להיחלשות השקל ואמר: "זה צריך להדאיג אותנו מאוד, השקל הוא בבואה של המציאות שעומדת מאחוריו", אמר. "יש לנו מציאות של חוסר ודאות מוחלט. חוסר ודאות כלכלית, חוסר ודאות פוליטית וחוסר ודאות מוסדית, מה שמשפיע על כל הרכיבים בכלכלה".

הפרופ' גם הגיב לגבי האמירה של שר החוץ שעוררה סערה ובה הביע ביקורת על החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית. לדברי פרנקל: "יש לנו אינפלציה בישראל והממשלה קבעה שהיא רוצה לראות יציבות מחירים, הכלי המרכזי להשיג זאת הוא הריבית. צריך לתת לנגיד לעבוד. כל רעש מהסוג הזה, כולל הפחותים של השקל בימים האחרונים, יגבירו את הלחץ האינפלציוני ויגדילו את הצורך של הנגיד להשתמש בכלי הריבית".

עוד מבחזית החדשות

על השלכות הרפורמה המשפטית על המשק אמר הנגיד לשעבר: "התהליך הזה מסוכן, אך עוד לא מאוחר. אפשר לעצור את הכרכרה המדרדרת במורד ההר. כל יום המצב יותר קשה כי התדמית שלנו נפגעת באופן מאוד רציני. זה לא רק הון שבורח מהארץ ולא רק הון אנושי ששוקל לשנות את מקומו. ההיי-טק והטכנולוגיה היא היהלום שבכתר אצלנו. זה לא רק כסף בכיס, הם זזים ואיתם גם הידע עובר. התגאינו במשך שנים שאנחנו "סטארט-אפ ניישן" שזה המקום שהידע נוצר, למה לסכן זאת?".

על החלטת ההייטקיסטים הישראלים להוציא כספים מהארץ אמר פרנקל "לא הכול פוליטי, לאנשים יש פטריוטיות אמיתית אכפת לנו מהארץ הזו", טען "לא רוצים לראות הרס. אנא התעוררו לפני שהכרכרה מדרדרת. יש סיכוי טוב להפוך את התהליך ולעצור את הסחף, התשתית חזקה".

בסיום דבריו אמר הנגיד לשעבר: "יש אינטליגנציה לאנשים, זה עלבון לאינטליגנציה לבוא ולהגיד להם "תסמכו עלינו" כשלא סומכים עליהם. תוכיחו את זה בבקשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים