שיתוף
תגובות
חדשות » מתקפת החמאס תוכננה במשך שנה: כך זה התבצע
חמאס בשיתוף קבוצת שותפי סוד מצומצמת פעל במשך כשנה כדי להוציא לפועל את המתקפה הרצחנית | הארגון אסף מודיעין, ערך אימונים ויצר את התשתית בשטח לרגע האמת
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

מתקפת הפתע שפרצה בשבת בבוקר תוכננה לפרטי פרטים בעזה במשך כשנה. התכנון נעשה על ידי פיקוד חמאס מתוך הרצועה ומעגל יודעי סוד מצומצם ביותר. גם האיראנים והלשכה המדינית של חמאס לא ידע שהולכים למלחמה. איסוף המודיעין, התרגילים הצבאיים ואפילו ההערכות עד יום המבצע התרחשו לנגד עיני צה״ל, אך ״עיניים להם ולא יראו״.

חקלאים הם מראה שגרתי ברצועה, חלק מהם אנשי חמאס שעסקו בפועל באיסוף מידע ולמידת שיטת ההגנה הישראלית הגיעו במסווה של ״חקלאים״ ולמדו את פעילות השגרה, המצלמות, השמירה, הערנות.

עוד מבחזית החדשות

חמאס עורך אימונים ליד הגדר: בחודשים האחרונים ערך חמאס אימונים ליד הגדר, תוך שהוא מאתגר את ישראל אך גם גורם להרגל להיראות שגרתי.

ההתפרעויות העממיות כביכול שהתרחשו בשבועות האחרונים על הגדר, היו על מנת להיערך לרגע ההתקפה. במהלך ההתפרעויות הוטמנו מטענים להפעלה בשלט רחוק סמוך לגדר ולמוצבים.

בסוף השבוע האחרון לא נרשמה כוננות מיוחדת בישראל. להיפך, מבחינת אמ״ן בעקבות האירועים בחווארה, ניסיון הפיגוע ואירועי הסוכות שם, ביום שישי בבוקר, 24 שעות לפני המתקפה, גדוד וחצי של חיילים מועבר מעזה לתגבר את יהודה ושומרון.

ב-6:30 בבוקרפתח חמאס במתקפת ירי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר המוצבים סמוכי הגבול. בחסות הירי, דהרו כ-200 חמושים של כוח נוח'בה רכובים על טנדרים ואופנועים, עמוסים בנשק ותחמושת והתקרבו לגבול. רק אז הבינו החמושים כי לא מדובר באימון, אלא ברגע האמת. הם מפעילים את המטענים, ופורצים 20 נקודות מעבר בגדר.במקביל, רחפנים הטילו פצצות על המצלמות שעל הגדר. מערך התצפיות הראשון של צה"ל כבה ועשרות מצנחי רחיפה חצו את הגבול.

בשלב זה המחבלים החמושים הסתערו עם רימונים על חיילי המוצבים המופתעים שלא התכוננו לתקיפה. 10 טנדרים חמושים הסתערו על מפקדת האוגדה בבסיס רעים. גם שם הם הפתיעו את החיילים במרחבים המוגנים, ופגעו בחיילים רבים. למרות זאת הם לא הצליחו לפרוץ לחמ"ל התת-קרקעי, ומפקד אוגדת עזה המשיך לתפקד משם.

עוד מבחזית החדשות

כוחות נוח'בה הציתו את קווי המתח שעל הגדר ואת הגנרטורים. אמצעי התצפית הנוספים שעל הגדר כבו ועיוורון השתלט על המתרחש מהגדר ועד הבור בקריה.

המחבלים דוהרים כל אחד ליישוב המטרה שלו: גל שני של כ-500 מחבלים חמושים, נכנס ללא הפרעה דרך הפרצות, ובחסות נטרול קו ההגנה של כוחותינו הם דהרו לעבר הישובים. לכל רכב היה יעד ידוע מראש. ככל הנראה, אל מסיבת הטבע הם נקלעו ללא מידע מוקדם.

מסוק קרב ראשון הגיע לאזור רק לאחר שעה ורבעֿֿ ב-7:45. כוח ראשון של יחידת שלדג הגיע רבע שעה אחר כך, ואז התחיל הקרב העקוב מדם כדי לאטום את הגדר ולשחרר את הקיבוצים והמושבים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בס"ד

    אין בושה לרוסיה ולפוטין…..היא עדיין לא מתבישת לשחק אותה ולעשות תקסי שואה על חשבון היהודים שנרצחו בשואה,ואחר כך היא מוסרת כלי נשק ומטוסים לאובינו מיסביב מדינות ערב בזמן חזרת העם היהודי אחרי הטבח והשואה,לארץ מולדתו,כדי שימשיכו להרוג עוד יהודים,בארץ מולדתם בנוסף ל-6 מיליון יהודים שכבר נרצחו על קידוש ה'..ועוד אוסיפו חט על פשע שמכרו כלי נשק ומטוסים לאירן,יהי רצון שרוסיה אם כול אובינו היפלו לעד אמן כן יהי רצון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים