שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מתן כהנא בראיון: "תומך בשינוי סעיף הנכד – גיור אורתודוקסי בלבד"
חבר הכנסת מתן כהנא התייחס בראיון לכוונת הממשלה החדשה לשנות את חוק הגיור ואמר, "אני תומך בשינוי סעיף הנכד בחוק השבות" | לדבריו, "יש טירוף של חקיקה פרסונלית"
חה"כ מאיר פרוש במירון | צילום: באדיבות המצלם

הערב (מוצאי שבת) התראיין השר לשעבר מתן כהנא בתוכנית "פגוש את העיתונות" ותקף את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שצפוי להודיע לנשיא המדינה ביום שלישי "עלה בידי" ולהתחיל במלאכת הרכבת הממשלה. כהנא מתח ביקורת על החוקים שהקואליציה העתידית מנסה להעביר וכן את הנסיות לשנות את סעיף חוק הנכד. 

כאשר נשאל כהנא לגבי החוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר בממשלה, הוא השיב "אני מקווה שנצליח להילחם בחוק שנועד להוריד לגובה של ים המלח את הדרישות לשר במדינת ישראל. הוא שלח יד לקופה הציבורית פעמיים. יש בש"ס חברי כנסת נפלאים, שהם יהיו שרים. אם היינו מקימים ממשלה, היינו הולכים ליו"ר ועדת הבחירות ובודקים אם יש קלון או אין קלון. אם יש קלון הוא לא היה שר".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר כהנא "אין לי בעיה לפתוח את פקודת המשטרה וצריך לסדר את מערכת היחסים בין השר למפכ"ל". "האם שינוי כל כך משמעותי צריך להיעשות בצורה מהירה כל כך? זה מראה שהשותפים הקואליציוניים לא סומכים על נתניהו. אני נגד חקיקה פרסונלית גם נגד חוקים פרסונליים נגד נתניהו. מה שקורה בוועדה זה טירוף של חקיקה פרסונלית, על סטרואידים".

לגבי שינוי סעיף הנכד בחוק השבות טען כהנא כי   "המצב שבו 75 אחוז מהעולים לישראל הם לא יהודים זה פגיעה קשה בזהותה של ישראל. צריך לשנות את חוק השבות. השינוי בסעיף לא ימוטט את הקשר עם ארה"ב. כל מי שזהותה היהודית של ישראל יקרה לו לא יכול להמשיך עם המצב הזה. גיור צריך להיות רק על פי ההלכה האורתודוכסית".  

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים