שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מתכננים ליל שישי במירון? "אם כל המחאות" ביום חמישי בצפון
רועי נוימן, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית עדכן היום: "יום חמישי – יום החרפת ההתנגדות" | יאיא פינק גם הוא ממובילי המחאה: "המוני אנשים יפגינו בצפון"
פקק תנועה | צילום: MarkMark, שאטרסטוק

רועי נוימן, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet כי "אנחנו נרחיב את ההתנגדות. נשארו בסך הכול עוד שלושה שבועות לחקיקה. אם נגיע למצב שהממשלה בכל זאת רצה ודוהרת, אני מניח שימי ההתנגדות המלאים יהפכו להיות עניין שהוא מספר פעמים בשבוע, ולא רק יום אחד בשבוע". עוד הודיעו מובילי המאבק כי ביום חמישי יערך יום התנגדות נוסף, תחת הכותרת "יום החרפת ההתנגדות".

נוימן ציין כי "היום בשעות הערב תהיה הפגנה מול כנס בירושלים שראש הממשלה הולך לדבר שם. מחר נבקר את הח"כים". מובילי המאבק ציינו כי ביום רביעי ינסו לשבש את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לברלין.

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר נוימן כי: "ברביעי ראש הממשלה, במקום להישאר בארץ ולטפל במשבר, יטוס לברלין. נלווה אותו שם, מתוכננות הפגנות של אלפים רבים בברלין. יום חמישי יהיה יום החרפת ההתנגדות, שזה באותה מתכונת של השבועות האחרונים של שיבושים רחבים בכל הארץ. ביום שבת יהיו הפגנות בקפלן ובעוד יותר מ-105 מוקדים".

נוימן נשאל, מה יעשו אם לאזרחים יימאס להיות סבלניים, והוא השיב: "כל האזרחים לא רוצים לחיות בדיקטטורה. בגלל זה הם תומכים. המחאה הזאת, הדרך שניהלנו אותה בששת השבועות הראשונים, לא עשינו חסימות, עשינו הפגנות מנומסות בתל אביב וברחבי הארץ. ראינו שהממשלה פשוט מתעלמת לחלוטין מכל מה שקורה במדינה אז אין לנו ברירה אלא להחריף. המחאה פה שומרת על קווים מאוד דמוקרטיים, כמו שאפילו השר לביטחון פנים אמר, חסימת כבישים מותרת בדמוקרטיה".

יאיא פינק, גם הוא ממובילי המחאה, הוסיף כי "אני יכול להגיד שביקנעם, בעמק יזרעאל ובסביבה הולכת להיות ביום חמישי הקרוב "אם כל המחאות". הולכים להיות המוני אנשים".

עוד מבחזית החדשות

נוימן נשאל האם יפסיק להגיע למילואים אם החקיקה תמשיך. נוימן בתגובה: "אני מאוד אוהב וגאה ללכת למילואים. אני ממשיך לשרת במילואים. אני לא רוצה שממשלה שמורכבת מלא מעט משתמטים תשים אותי ורבים אחרים בבחירה האם להמשיך ללכת ולשרת במילואים. אני לא רוצה לשרת דיקטטורה ודיקטטור, אני רוצה שמדינת ישראל תישאר מדינה דמוקרטית. אין לי בעיה לשרת שלטון ימין וימין קיצוני, אבל אני מבקש, אפילו בתחינת לב, מהממשלה הזאת שלא תגרום לנו להחליט מה אנחנו עושים ברגע שיש כאן דיקטטורה".

ממארגני המחאה נמסר כי: "זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה. כל ישראלי וישראלית שבליבם ערכי מגילת העצמאות חייבים לצאת בחמישי הקרוב בעוז ובגבורה להגן על מדינת ישראל. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית, אנו כאן, על המשמר, נגן על ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים