שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » משרד רה"מ בתגובה על "סרטון מנגיסטו": "תעלול תקשורתי ציני ובזוי – לא ניתן לקבוע את אמינותו"
במשרד ראש הממשלה אמרו כי בשלב זה עדיין לא ניתן לקבוע את מהימנות הסרטון שבו תועד לכאורה השבוי הישראלי אברה מנגיסטו | "חמאס מחזיק בשבי שני אזרחים פגועי נפש"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

משרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתיעוד שהפיצה הזרוע הצבאית של חמאס, שבו נראה לכאורה אברה מנגיסטו לראשונה מאז נפל בשבי: "תעלול תקשורתי ציני ובזוי". במסרים שהופצו לשרים נכתב: "חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה, ומחזיק בשבי שני אזרחים פגועי נפש בניגוד לחוק הבינלאומי".

חמאס פרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה | צליום: רשתות – לפי חוק 27א

במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו טוענים הערב (שני) כי בשלב זה עדיין לא ניתן לקבוע את אמינות הסרטון שבו תועד לכאורה השבוי הישראלי אברה מנגיסטו, שנפל בשבי לפני יותר משמונה שנים. בהודעה לשרי הממשלה נכתב כי "הסרטון הוא תעלול תקשורתי ציני ובזוי, סביב מקרה הומניטרי של אזרח ישראלי פגוע נפש, שמוכיח יותר מכל שחמאס מתוסכל ולחוץ".

עוד נכתב בהודעת ראש הממשלה "חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה". "פרסום הסרטון, יחד עם שלל פעולותיו בעבר, מוכיחות שמדובר בארגון טרור המחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה, והם נאלצים לשלם את מחיר פעולותיו". בישראל התייחסו לחזקתם של הישאם א-סייד ומנגיסטו בשבי ואמרו כי "חמאס מחזיק בשבי במשך שנים שני אזרחים פגועי נפש, וזאת בניגוד לחוק ולדין הבינלאומי. מדובר במקרה הומניטרי וישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מדינת ישראל תמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להשיב את השבויים והנעדרים, חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, הנמצאים בשבי החמאס". בסרטון שהופץ על ידי חמאס נראה אדם המציג את עצמו כאברה מנגיסטו שאומר: "אני האסיר אברה מנגיסטו. כמה זמן אני וחבריי נשאר כאן בשבי אחרי שנים ארוכות של סבל וכאב? איפה מדינת ועם ישראל שידאג לגורלנו?".

עוד מבחזית החדשות

בסרטון, שפורסם לרגל חילופי הרמטכ"לים אביב כוכבי והרצי הלוי, נכתב כי "כוכבי וממסדו נכשלו". בחמאס גם שלחו לרמטכ"ל הנכנס מסר: "הרמטכ"ל הנכנס הלוי צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו. קודמך השאיר לך הרבה צער ושקרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים