שיתוף
תגובות
חדשות » משרד התחבורה: נתיב פלוס השיתופי בכביש 1 יצא לדרך | צפו
בשורה לנהגים
הכביש החדש יחסוך יותר מ-25% לנהגים את זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית | זמן הנסיעה יהיה 21.5 דקות, לעומת כ-29 דקות
נתיב פלוס בכביש 1 | צילום: משרד התחבורה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ומנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק הגיעו הבוקר (ראשון) לחדר המצב של נתיבי ישראל, לעקוב מקרוב אחר התנועה בכביש 1 לירושלים, עם תחילת הפעלת נתיב פלוס. בחדר המצב משתתפים גם מנהל הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי, ראש מינהל תשתיות במשרד התחבורה שי קדם, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ וגורמי המקצוע של משרד התחבורה, נתיבי ישראל ומשטרת ישראל.

נתיב פלוס כביש 1 צילום רחפן | צילום: טרגט מרקט, משרד התחבורה

זמן הנסיעה הממוצע מלטרון לחמד בנתיב פלוס עמד על כ-21.5 דקות, לעומת כ-29 דקות ברכב בנתיבים הרגילים. מהירות הנסיעה בנתיב פלוס עמדה על 78 קמ"ש ובנתיבים הרגילים על 66 קמ"ש בממוצע. קיצור של יותר מ-25% לזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית.

במסגרת הסדרי התנועה החדשים, הנסיעה בנתיב פלוס, ממחלף דניאל ועד  לכניסה למנהרות הראל, מותרת לתחבורה ציבורית ולרכב עם שלושה נוסעים לפחות, כולל נהג. הנתיב פועל בימים א' עד ה' בין השעות 6:30-9:30 וביום שישי מהשעה 12:00 עד 17:00. בשאר השעות, התנועה בנתיב מותרת לכל משתמשי הדרך.

החל מיום שישי שהכביש נפתח ועד כה, הנתיב מתפקד מצוין, ומקצר את זמן הנסיעה לתחבורה הציבורית והשיתופית. לא נצפו עומסים חריגים לרכב פרטי, פרט לתאונה שאירעה במחלף לטרון, שיצרה עיכוב לרכב פרטי ופער משמעותי בין הנסיעה בתחבורה הציבורית. משרד התחבורה קורא לציבור, לבחור בתחבורה ציבורית או שיתופית ולקצר משמעותית את הדרך לירושלים.

על כביש 1 לירושלים נוסעים בשעות העומס מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ, בנוסף לרכבת ישראל, שמפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון. בנוסף, לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב ; וחניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב.

"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני האחרון. הנתיב נועד לתעדף את התחבורה הציבורית והשיתופית, ובכך להציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לנסיעה לבד ברכב הפרטי.

הנתיב החדש, שנצבע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית –  400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אנחנו חונכים נתיב לתחבורה ציבורית בכביש של המדינה, כביש מספר 1, בדרך לבירה שלנו, ירושלים. הנר"ת (נתיב לרכב רב-תפוסה) החדש מקצר משמעותית את זמן הנסיעה. היעד הוא להמשיך ולהוסיף עוד נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית בכל מקום בארץ. לאחר שנים של הזנחה שהפכו את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, הפכנו בקדנציה הזו את הפירמידה. זה הדבר שאני גאה בו יותר מכל. שמנו את התחבורה הציבורית במרכז. אני מאוד מקווה שכל מי שיבוא אחריי, לא יעזו לשנות את הכיוון הזה. זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "קיצרנו את הדרך לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. יותר מ-130 אוטובוסים בשעה נוסעים בבקרים לירושלים, ולהם מגיעה העדפה. אני קוראת לציבור להתארגן שלושה ברכב, לנסוע יחד ולהגיע מהר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים