שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » משרד המשפטים האמריקאי ביקש משופט להרשיע את טראמפ בביזיון בית המשפט
רדיפה פוליטית
לפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, הבקשה נמסרה בעקבות סירובו של טראמפ להיענות לצו המורה לו להעביר את המסמכים המסווגים הנמצאים ברשותו | "ציד מכשפות פוליטי"
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

משרד המשפטים האמריקאי הוציא בקשה לשופט פדרלי להרשעת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בביזיון בית הדין בשל סירוב להיענות לצו המורה לו להעביר מסמכים מסווגים שנמצאים בידו. הידיעה פורסמה הלילה (שישי) על ידי העיתון "וושינגטון פוסט", שציטט גורמים בכירים במשרד המשפטים. השופט, בריל האוול, עדיין לא קיים שימוע בנושא.

אחת מהסיבות לבקשה היא סירובם של צוות ההגנה של טראמפ למנות נציג שיחתום על מסמך המעיד שכל החומרים המסווגים נמסרו לממשל. עמדת הצוות של טראמפ היא שדרישה כזאת היא בלתי סבירה בעליל. מסמכי הבקשה נותרו חסויים בשלב זה, ומשרד המשפטים סירב להגיב לשאלות בנושא.

עוד מבחזית החדשות

לטענת עורכי דינו של טראמפ, לאחרונה הם ערכו חיפושים בארבעה מקומות, וגילו בהם שני מסמכים מסווגים. מסמכים אלה נמסרו לבולשת הפדרלית, ולאחר מכן הכריזו עורכי הדין שלפי הבנתם, טראמפ מילא את כל מחויבותו בהתאם לצו ההבאה שהוצא לפני חצי שנה. התקשורת האמריקאית ציטטה גורמים במשרד המשפטים הסבורים שהחיפושים לא היו מספקים.

הדובר של טראמפ אמר בתגובה לדברים, שעורכי הדין "ממשיכים לשתף פעולה בשקיפות עם החקירה", שאותה כינה, "ציד מכשפות פוליטי". לדבריו "טראמפ ימשיך להילחם נגד השימוש באכיפת החוק כנשק פוליטי, ויפנה לערוצים חוקיים כדי להשיב לרשותו את הפריטים שנלקחו באופן בלתי חוקי מביתו, במהלך הפשיטה הבלתי חוקתית על ביתו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים