שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » משרד החוץ של ארה"ב נגד בן גביר: "ביקור פרובוקטיבי"
עלייתו של השר לביטחון לאומי להר הבית עוררה ביקורת בארה"ב | האמריקאים גם מותחים ביקורת על אישור ההתיישבות בצפון השומרון: "מוטרדים מאוד"
השר בן גביר בהר הבית הבוקר | צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי

משרד החוץ האמריקאי גינה הלילה (ראשון) את ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית אתמול בשעות הבוקר. מטעם משרד החוץ נמס כי "מודאגים מהביקור הפרובוקטיבי והרטוריקה המציתה שנלווית אליו".

בממשל ביידן הזכירו גם את חוק ביטול ההתנתקות מצפון השומרון שאושר לפני כחודשיים שמאפשר ליהודים להתיישב בחומש. "אנו מוטרדים מאוד מהחוק של ממשלת ישראל שמאפשר לאזרחיה לבסס נוכחות קבועה באזור", אמרו האמריקאים. והוסיפו כי: "חוק זה לא תואם את ההתחייבויות של ממשלת ישראל הנוכחית לממשל ביידן". לדבריהם, קידום ההתיישבות בצפון השומרון "מהווה מכשול להשגת פתרון שתי המדינות".

עוד מבחזית החדשות

ביקורו של השר בן גביר בהר הבית ערך כחצי שעה תחת אבטחה כבדה, ובמהלכו הוא עצר ונשא תפילה חרישית. ראש הממשלה נתניהו עודכן על הביקור המתוכנן ביום חמישי. עם סיום הביקור כתב השר בחשבון הטוויטר שלו: "שמח לעלות להר הבית, המקום הכי חשוב לעם ישראל צריך להגיד שהשוטרים עושים כאן עבודה נפלאה ושוב מוכיחים מי בעלי הבית בירושלים. כל האיומים של החמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים