שיתוף
תגובות
חדשות » משרד החוץ דרש מהווקף הירדני לפנות את המתבצרים: הירדנים סירבו
במשרד החוץ הירדני טענו כי ישראל מפירה את הסטטוס קוו, והזהירו מ"השלכות קטסטרופליות" | במשרד החוץ הישראלי הגיבו: "מי שמתבצר בתוך המסגד הוא המון מסוכן"
מעצרים בהר הבית אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

משרד החוץ הירדני טען אמש (שבת) כי ישראל מפירה את הסטטוס קוו בהר הבית והזהיר מ"השלכות קטסטרופליות". במשרד החוץ הישראלי הגיבו: "מי שמתבצר בתוך המסגד הוא המון מסוכן, הוציאו במיידי את המתפרעים", אך כי ירדן דחתה את המסר.

בהודעה שפרסם אמש משרד החוץ הירדני נכתב כי הוא מזהיר מההשלכות קטסטרופליות בשל הפרת הסטטוס קוו בהר הבית. עוד הוסיפו כי "זכותם של המוסלמים לקיים את טקסי הפולחן שלהם בחודש הרמדאן". בנוסף הדגישו במשרד החוץ הירדני כי "ההתקפות על המתפללים ועל הר הבית הם אלה שמובילות לפיצוץ האלימות ולעוד מתיחות".

עוד מבחזית החדשות

בתגובה, הבהיר משרד החוץ הישראלי כי: "מי שמחלל את קדושת מסגד אל-אקצא ומתבצר בתוכו הוא המון מסוכן, שמוסת על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים".

עוד כתבו: "אנו קוראים לירדן, באמצעות משמרות הווקף, להוציא מייד ממסגד אל-אקצא את הקיצונים המתכננים להתפרע מחר במהלך תפילות מוסלמיות בהר הבית וברכת הכוהנים בכותל".

כאמור, ירדן דחתה את המסרים.על פי הדיווח, ירדן מסרה למתווכים שהווקף הוא בעל הסמכות הבלעדית בניהול כל ענייני הר הבית. עוד דווח כי ירדן מוכנה לקבל מסר ישיר מישראל אם תוכנו הוא שישראל מפסיקה את ההפרות שלה במסגד.

גורם ירדני אמר כי הם "הודפים את הקמפיין הדיפלומטי של ישראל שמנסה לזייף את העובדות לגבי מה שקורה במסגד ולהטיל את האחריות על הווקף להסלמה המסוכנת, שנגרמה מהתקפות ישראליות על מתפללים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הזויים, לא מבינה למה "מבקשים" מהירדנים לפנות, למה המשטרה/צבא/מג"ב לא עולים ומפרקים להם את העצמות. שיורידו אותם ויפנו אותם כמו את היהודים בעמונה/גוש קטיף/אביתר וכן הלאה.. פשטנו רגל לגמרי. עאלק המקום קדוש להם, הפכו את רחבת הר הבית למגרש כדורגל ואנחנו שותקים, בזיון ובושה. פשוט כואב הלב..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים