שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » משפחתי מרווח: איזה רכב מחפשת המשפחה הדתית הממוצעת?
המלצת המומחים
על מה חשוב להתעכב, על מה אסור להתפשר, ועל איזה דגמים כדאי לשים עין. לנו יש את התשובות
רכב משפחתי | צילום: Shutterstock

עד לפני שני עשורים בערך, הדברים היו הרבה יותר פשוטים עבור המשפחה הדתית הממוצעת שחיפשה רכב. הקטגוריה שהיום נקראת 'רכבי פנאי' עדיין לא הומצאה, ג'יפים היו רלוונטיים רק למי שממש יורד עם הרכב לשטח בתדירות גבוהה, וגם מצאי המכוניות עם יותר מ-5 מקומות היה מצומצם מאוד. אחת מתצורות הרכב שכן היו מזוהות עם המגזר הדתי היו דגמי הסטיישן למיניהם, שאמנם הציעו בדיוק את כמות המושבים כמו שאר המשפחתיות, אבל לפחות הציעו תא מטען גדול מאוד – שמשפחות דתיות רבות החשיבו כיתרון גדול. היום, כאמור, המצב שונה בתכלית. כמות יצרניות הרכב הפועלות בישראל זינק משמעותית, קטגוריות רכב שלמות הומצאו ונכנסו לחיינו, וכמות הדגמים המתאימים למשפחות דתיות גדלה בצורה משמעותית. 

אבל האם באמת המשפחה הדתית הממוצעת מחפשת רכבים בעלי מאפיינים ספציפיים? מהם הפרמטרים החשובים יותר למשפחה מהמגזר הדתי, ואילו רכבים (חדשים או משומשים), כדאי לקחת בחשבון? 

אז איך בוחרים רכב שיתאים למשפחה הדתית הממוצעת?

כשמדובר במגזר הדתי, יש כמה פרמטרים לפיהם מומלץ לבחור את הרכב המשפחתי בשל הצרכים המאפיינים את המגזר. למשל:

חלל הפנים – או במילים אחרות: כמות המושבים שמכיל הרכב. בהנחה ומדובר במשפחה בת חמש נפשות לכל היותר, הרי שכמות הרכבים הרלוונטי מלכתחילה גדול יותר, ואפשר פשוט להתחדש כמעט בכל רכב משפחתי הזמין בשוק. אלא שמשפחות רבות בציבור הדתי מונות יותר מחמש נפשות (או שמתכוונות להרחיב את המשפחה מעבר לחמש נפשות), ולכן באופן טבעי הם לקוחות פוטנציאליים של רכבים בעלי 7 מקומות. החדשות הטובות בהקשר הזה הן שכמות הדגמים בעלי 7 מקומות הנמכרים בישראל זינקה משמעותית בשנים האחרונות, הן בשוק המכוניות החדשות, והן בשוק המשומשות. מה שכן, בין אם מדובר בדגם עם 5 או 7 מקומות, חשוב לקחת בחשבון עוד כמה דברים. למשל, שכסאות תינוק ואפילו בוסטרים נוטים להקטין את מרחב הישיבה של הספסל האחורי, או שדחיקה של 7 מושבים לתוך משפחתית תמיד תשאיר לנו תא מטען קטן וצר. בהחלט שיקול רלוונטי אם היומיום שלנו דורש עגלות תינוק, תיקים גדולים וכד'. 

רמת בטיחות – הטכנולוגיה מביאה איתה לשוק הרכב המון מערכות בטיחות חשובות ובקרות נהיגה מתקדמות, וככל שעולים בשנות המודל אפשר לקבל יותר מהם. לכן חשוב לברר מה כוללת חבילת הבטיחות של הרכב בו אנחנו מתעניינים, לספור כריות אוויר ולוודא הימצאות מערכות מצילות חיים אחרות. 

עוד מבחזית החדשות

בטיחות נסיעה ברכב | צילום: Shutterstock

אמינות – אף אחד לא אוהב לבלות עם הרכב במוסך, אבל בטח אם המכונית שלנו היא היחידה שמשמשת את המשפחה, ובוודאי אם מדובר במשפחה ברוכת ילדים, כל יום במוסך הוא יום מאתגר מבחינה משפחתית. נכון שלפעמים המכוניות הכי אמינות הן לא המכוניות הכי מלהיבות למראה או עשירות בצעצועים מוטוריים, אבל בסופו של יום כדאי להעדיף אותן כדי לחסוך בהוצאות השוטפות, וכדי שנוכל למכור אותן ביתר קלות בעוד כמה שנים. 

מחיר – ובכן, סוגיית המחיר היא קריטית כשמדובר במכוניות משפחתיות (חדשות או משומשות), ובוודאי כשמדובר ברכבים עם 7 מקומות שמלכתחילה נוטים להיות יקרים יותר. בהקשר הזה רק נזכיר שבנוסף למחיר הנקוב של המכונית בה אתם חושקים, יש את עלות הביטוח השנתי לרכב, טיפולים שוטפים, טסט שנתי וכד'. במילים אחרות, ההוצאה לא מסתיימת ברגע של העברת הבעלות, ואת זה חשוב לזכור. 

אז אילו דגמים עשויים להתאים?

על בסיס הפרמטרים שהעלינו, ריכזנו כאן כמה דוגמאות לרכבים משפחתיים שיכולים להתאים לציבור הדתי:

קיה ספורטאז': אחד הלהיטים הגדולים ביותר של היצרנית הקוריאנית, בזכות מרחב פנים מרווח (תא מטען עם נפח מרשים של 591 ליטר), אבזור עשיר מהמקובל, עיצוב מרשים, והתנהגות כביש מהטובות ביותר בקטגוריה. מדובר בדגם פופולרי גם בשוק המשומשות המציע גם תמחור אטרקטיבי. 

סקודה קודיאק 7 מקומות: מדובר בעצם ברכב הפנאי הגדול הראשון של סקודה, המשתייכת לקונצרן פולקסווגן. הוא מצליח לשלב תחושת מכובדות, עם התנהגות כביש טובה, אבזור עשיר מאוד ורמת בטיחות גבוהה. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכה הדגם לציון בטיחות מרבי של חמישה כוכבים.

סיטרואן C4 פיקאסו: מיניוואן קומפקטי ואחד הדגמים הוותיקים של היצרנית מצרפת. נמכר בישראל הן בגרסת 5 מושבים והן בגרסת 7 מושבים, ובכמה מנועים שונים (כולל דיזל). הרכב מציע חלל נוסעים מרווח במיוחד עם תא מטען גדול. כל הגרסאות מציעות רמת בטיחות גבוהה, אבזור מפנק יחסית ושיק אירופאי. 

לסיכום, בניגוד לעבר, למשפחה דתית ממוצעת יש מגוון רחב של אפשרויות בכל הנוגע לרכבים. כמעט כל יצרנית מחזיקה דגם אחד שעשוי להיות רלוונטי, ואפשר לבחור בחדש מהניילונים, או משומש במחיר מופחת ובמצב טוב. איך שלא יהיה, סעו בזהירות. 


הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש. מספר רישיון 54414.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים