שיתוף
תגובות
חדשות » משלחת צה"ל: תקים בית חולים שדה לטיפול באלפי פצועים בטורקיה
המשלחת שתצא הלילה תמנה 150 אנשי חילוץ ורפואה |שר הביטחון אישר להטיס כבר מחר בית חולים השדה לטיפול בפצועים | הנשיא הרצוג שוחח עם ארדואן שהודה לו | תיעוד
משלחת הסיוע "ענפי זית" | צילום: דובר צה"ל

משלחת צה"ל המונה 150 איש תצא בשעות הקרובות לטורקיה כדי לסייע בחילוץ הלכודים מההריסות אחרי רעידת האדמה. המשלחת גם תקים בית חולים שדה לטיפול בפצועים. הערב שוחח הנשיא יצחק הרצוג עם עמיתו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, ומלשכת הרצוג נמסר כי ארדואן הודה לישראל על הסיוע ואמר שהוא "יעזור מאוד".

היערכות הכוחות למשלחת צה״ל ענפי זית | צילום: דובר צה"ל

מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ומנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, ובה הוחלט להטיס בית חולים שדה למוקד האסון. בצה"ל מסרו כי הם נערכים להטיס את בית חולים השדה כבר מחר בערב והוא צפוי לטפל באלפי פצועים. גלנט שוחח עם עמיתו הטורקי, שר ההגנה הולוסי אקאר, ודן עמו בסיוע הישראלי.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר נמסר מלשכת הרצוג כי הנשיא שוחח עם ארדואן וביקש לחזק אותו ואת העם הטורקי כולו בעקבות האסון הקשה. הוא הוסיף כי באירוע שבו השתתף היום, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד ואלו סיכמו כי "אנו בישראל מאוחדים ברצון שלנו לסייע לטורקיה ככל שיידרש".

משלחת הסיוע ענפי זית של צה״ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ לטורקיה | צילום: דובר צה"ל

בהודעה מטעם הרצוג נמסר כי ארדואן, הודה על העמידה של ישראל לצד טורקיה בזמנים קשים אלו. הוא העביר להרצוג נתונים עדכניים על ממדי האסון וציין כי זו רעידת האדמה הגדולה ביותר בהיסטוריה של טורקיה. נשיא טורקיה הביע את תנחומיו העמוקים לעם בישראל על הפיגוע שאירע בשבוע שעבר בבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים.

משלחת הסיוע ענפי זית של צה״ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ לטורקיה | צילום: דובר צה"ל

המשלחת של פיקוד העורף תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, וצפויה לנחות בעיר אדנה, ולהתחיל מיד בפעולות החילוץ והסיוע. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ הארצית, אלוף-משנה (במיל') גולן ואך, והיא מונה 150 אנשי מקצוע מתחום החילוץ.

משימת הסיוע קיבלה את השם "ענפי זית", ודובר צה"ל מסר כי בנוסף לאנשי הצבא מונה המשלחת אנשים ממשרד הביטחון ומשרד החוץ. בנוסף לכך, יצטרפו למשלחת כוחות כבאות והצלה. צוות מומחים ראשון כבר יצא לטורקיה כדי לאפיין את הסיוע הנדרש. בצה"ל מציינים כי זו רעידת האדמה הגדולה ביותר שאנשי פיקוד העורף יוצאים לסייע בעקבותיה מאז האסון שפקד את האיטי לפני 13 שנים.

משלחת הסיוע ענפי זית של צה״ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ לטורקיה | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל ציין בהודעתו כי המשלחת נערכת גם להתמודד עם מזג האוויר הסוער שפוקד את טורקיה. בהודעה נאמר כי: "הכוחות יפעלו בשיתוף פעולה עם עמיתיהם הטורקים ויחד עם משלחות נוספות מן העולם". ישראל היא רק אחת מבין עשרות מדינות שהציעו סיוע לטורקיה.

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אירח היום בלשכתו את שגריר טורקיה בישראל, שאקיר אוזקן טורנלר, והביע בפניו את צערו וצער הכנסת על אובדן חייהם של אלפי אזרחי טורקיה ברעידת האדמה הכפולה שפקדה את המדינה. אוחנה העביר לשגריר מכתב ניחומים המיועד לראש הפרלמנט הטורקי, מוסטפא שנטוף, לעם הטורקי ולמשפחות הנספים. במכתבו ציין כי ישראל תעניק סיוע הומניטרי ותיקח חלק במאמצי השיקום.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זה עם ישראל תמיד בשביל כל העולם גם אם לא כ'כ מגיע..אין חשבונות אצל יהודים זה חיי אדם..והם נרתמים במסירות נפש.
    שילמדו להעריך..כשיוטב המצב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים