שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » משלוח איראני הותקף בגבול סוריה-עיראק
תקיפה ישראלית?
כלי תקשורת סוריים דיווחו כי צה"ל תקף מיליציות איראניות בגבול סוריה-עיראק. ככל הנראה התקיפה בוצעה על ידי מל"ט, לא ברור אם יש הרוגים
תקיפת יעד איראני בסוריה | צילום: By unlu, שאטרסטוק

‏כלי תקשורת זרים דיווחו היום (חמישי) כי חיל האוויר הישראלי תקף משלוח נשק איראני בגבול סוריה-עיראק. התקיפה שמיוחסת לישראל, בוצעה באופן חריג לאור יום. מנגד, סוכנות הידיעות 'סטפ ניוז', שמזוהה עם האופוזיציה הסורית דיווחה כי מטוסים של הקואליציה הבין-לאומית תקפו את שיירות הנשק.

על פי הדיווחים, מזל"ט ירה הבוקר לעבר מכונית בה היה משלוח נשק שהגיע לסוריה מעיראק, קרוב למעבר הגבול בין המדינות. המעבר מנוצל על ידי המיליציות למשלוחי נשק מהעיר אל-בוקמאל. עוד דווח כי פיצוצים עזים נשמעו לאחר הפגיעה במכונית, אך אין עדיין מידע על הרוגים ופצועים כתוצאה מהתקיפה.

בשלישי, יומיים לפני התקיפה, גורמי מודיעין עלומי שם העבירו לרשת הטלוויזיה האמריקנית בשפה הערבית – אלח'ורה – ניתוח של התקיפה הקודמת שהייתה בגבול סוריה-עירק בינואר האחרון. נוסף על הניתוח, העבירו הגורמים רמזים ואיומים לפיהם ימשיכו לתקוף בגבול ומעבר לו במידה שאיראן תמשיך להעביר אמל"ח "שובר שוויון" לאדמת סוריה, וציינו את שמות המפקדים הרלוונטים במשמרות המהפכה ובמיליציות השונות, האחראים למהלכי ההתעצמות האחרונים.

אזור הגבול בין עיראק וסוריה הפך בשנים האחרונות לציר מרכזי להצטיידות עבור הכוחות הנאמנים לאיראן בסוריה וארגון הטרור חיזבאללה. תקיפות חוזרות ונשנות באזור, חלקן יוחסו לקואליציה האמריקנית הפועלת באזור וחלקן יוחסו לישראל, גרמו נזק משמעותי למחסני אמל"ח ולנאמניה של איראן באזור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים