שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מרתון פגישות בבית הנשיא: הרצוג נפגש עם לפיד, גנץ ורוטמן
הנשיא חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות | גנץ: "מקווה שנתניהו יפעל באחריות וימנע קרע פנימי בעם" | רוטמן: "קורא להידברות ללא תנאים מוקדמים"
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (שלישי) עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, לאחר מכן נפגש הנשיא עם יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ ועם יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, חה"כ שמחה רוטמן. בפגישותיו חזר הנשיא על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת אזרחי המדינה.

בתום הפגישה פרסם יו"ר האופוזיציה הודעה ובה כתב: "שוחחנו על מתווה הנשיא ועקרונותיו ועל החשיבות להגיע להסכמות רחבות ולמנוע קרע בעם. הצגתי בפני הנשיא את קווי היסוד שעליהם לא נתפשר, בראש ובראשונה עצירת כל תהליך החקיקה. באתי לנשיא להשמיע את קולם של מאות אלפי אנשים אוהבי המדינה, שיוצאים לרחובות מודאגים וחרדים לעתידה של מדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

גנץ כתב אחר הפגישה: "נפגשתי הערב עם נשיא המדינה במסגרת שורת שיחות שאנו מקיימים בנושא ההפיכה המשטרית. דאגתו לקרע ההולך ומתעצם בעם ולעוצמת הדמוקרטיה הישראלית ניכרת, ופעולתו חשובה ביותר בעת הזו. הצגתי לנשיא את עקרונותינו המרכזיים ביחס לרפורמה הנדרשת. בבסיס הדרישות, עצירת החקיקה, אי פוליטיזציה של מערכת המשפט וקידום מהלך מקיף הכולל חוק יסוד: חקיקה, והסדרת האיזון בין הרשויות. אני מקווה שתהיה היענות ליוזמתו, ושנתניהו יפעל באחריות וימנע קרע פנימי בעם בעת של אתגרים ביטחוניים ומדיניים. שישים את מדינת ישראל, לפניו".

רוטמן כתב אחרי הפגישה: "אני מודה לנשיא על מאמצי התווך ונרגש מנכונותו לעשות לילות כימים במטרה להגיע להסכמה רחבה על תיקון מערכת המשפט. כפי שאמרתי אתמול וכפי שהודעתי יחד עם השר לוין השבוע, אני חוזר וקורא לבני גנץ וליאיר לפיד להגיע בהקדם להידברות ללא תנאים מוקדמים עד הקריאה הראשונה בניסיון להגיע להסכמה רחבה".

ביום ראשון נשא הנשיא הרצוג נאום מיוחד שבו קרא לעצור את החקיקה והציג חמישה עקרונות שיהוו לדבריו בסיס למשא ומתן מידי: חקיקת חוק יסוד החקיקה שעל חוקיו לא תהיה ביקורת שיפוטית, הגדלת מספר השופטים, תוכנית שתשים סוף לעינויי הדין, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שלאף רשות לא יהיה בה רוב וצמצום השימוש בעילת הסבירות".

עוד מבחזית החדשות

נשיא המדינה פתח את דבריו בהתרגשות ואמר: "אני מרגיש, כולנו מרגישים, שאנו רגע לפני התנגשות, ואפילו התנגשות אלימה. חבית הנפץ לפני פיצוץ, אנחנו על סף קריסה חוקתית ופגיעת איש באחיו. אני מתחנן אחיי ואחיותיי הישראלים, האיומים מבחוץ גדולים דיים. אלימות מכל סוג נגד משרתי ציבור ונבחריו היא קו אדום שאל לנו לחצות בשום אופן. בבחירה בין התפרקות לשותפות, אני בוחר בשותפות".

זמן קצר לאחר נאום הנשיא, אמר לפיד כי המתווה שהציע הנשיא הוא ראוי. לדבריו: "עצירה מיידית של החקיקה לפני הקריאה הראשונה כתנאי לכל הידברות. הדיון במתווה יתקיים במשכן הנשיא, במסגרת ועדה נשיאותית. מסגרת חמשת העקרונות שהציב הנשיא תשמש כבסיס למתווה". יש לציין כי הרצוג לא הזכיר כלל ועדה נשיאותית בדבריו. בכל מקרה לפיד כתב כי "המאבק לא ייפסק, המחאה לא תיעצר. אנחנו נלחמים על ערכי מגילת העצמאות, ועל עצם הרעיון של חיים משותפים והיותנו עם אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים