שיתוף
תגובות
חדשות » מרצ מחוץ לכנסת: לראשונה מאז שנוסדה
סוף המרוץ
למרצ היו חסרים כ-4,000 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה, המפלגה לא תהיה בכנסת ה-25. תגובת זהבה גלאון: "התוצאות – אסון למרצ, למדינה ולי"
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

לראשונה מאז שנוסדה בשנת 1992, מפלגת מרצ לא עברה את אחוז החסימה הנדרש. לקראת סיום ספירת המעטפות הכפולות ניתן לקבוע בוודאות כי המפלגה השמאלנית ביותר בכנסת לא תשב בכנסת ה-25. שיעור הקולות שבו זכתה מפלגת מרצ הוא  כ-3.16%, ואילו אחוז החסימה עומד על 3.25%. פחות מ-4,000 קולות הפרידו בין המפלגה לאחוז החסימה. זוהי מכה קשה למחנה המרכז-שמאל, שאיבד כתוצאה מכך כ-150 אלף קולות.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה אחר הצהריים בתגובה לתוצאות הסופיות כי "תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי". לטענתה "כמה ימים לפני הבחירות, כשידעתי כבר שהסכנה למרצ גדולה ומוחשית, חלף לי בדיוק הסיוט הזה בראש. של כנסת שתהיה ריקה ממרצ. שהמפלגה של כהנא בתוך הכנסת, וזו של אלוני ושריד – לא".

לטענת גלאון החששות המוקדמים שלה התממשו, למרות שבחרה לחזור לפוליטיקה והתעקשה על איחוד עם מפלגת העבודה. עוד אמרה גלאון שבימים האחרונים התריעה כמה פעמים בפני יאיר לפיד ואנשיו שהם "משחקים באש" לדבריה "הבוחרים שלנו קנו את קמפיין "המפלגה הגדולה" והעדיפו לחזק את יאיר לפיד מול ביבי. בגלל שלקחתי על עצמי את המשימה הזאת, אני רוצה להגיד את זה הכי ברור, האחריות היא כמובן גם עלי".

עוד הוסיפה גלאון, כי למרות שמפלגתה לא עברה את אחוז החסימה, בפועל מספר הקולות בין המחנות היה כמעט שווה. לדבריה "הערכים ההומינסטים לא נעלמים בגלל 3,800 קולות שבחרו בפתק הלא נכון, הם לא נחסמים בידי שום אחוז חסימה, אנחנו נמשיך להילחם, ובסוף ואנחנו ננצח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים