שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מקורות פלסטיניים: איראן הפסיקה את המימון לארגוני הטרור בעזה
לפי הדיווח בעיתון "אלקדס" הפלסטיני, המזוהה עם חמאס, בשלושת החודשים האחרונים איראן לא מעבירה מימון לארגוני הטרור הפלסטינים | איראן לא סיפקה סיבה ברורה
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

גורמים פלסטינים אישרו היום (שני) כי ארגוני הטרור ברצועת עזה שנשענים על מימון איראני נקלעו לאחרונה למשבר כספי, בעקבות הפסקת הזרמת הכספים מאיראן שנמשכת כבר שלושה חודשים. אתמול פרסם העיתון הפלסטיני אל-קודס כי המשבר פוגע ביכולתם של ארגוני הטרור לממן את ההוצאות השוטפות, לשלם את שכר הפעילים ולממן פעילות של מוסדות וארגונים שפועלים תחת חסותם. עוד ציינו הגורמים הפלסטיניים כי כמה מוסדות  עלולים להפסיק את פעילותם, בשל אי היכולת לשלם את חשבונות החשמל והמים.

זה מספר שנים שאיראן עומדת בקשר קרוב עם ארגוני הטרור הפלסטינים ברצועת עזה, לרבות חמאס והג׳יהאד האיסלאמי שמקבלים מאיראן כספים למימון שוטף של הפעילות  בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה. איראן אף מספקת לארגונים אלו אמצעי לחימה ומעבירה להם ידע שמחזק את יכולת הייצור העצמי שלהם.

עוד מבחזית החדשות

למרות המשבר הפיננסי הפוקד כעת את הפלגים בעזה, בשנים האחרונות הם הפכו לאמצעי לגיטימי מבחינת המשטר האיראני לקידום האינטרסים אל מול ישראל וכלי שנועד להשפיע על האזור כולו, לרבות בדרכי טרור. למעשה, נחשבת היום איראן נחשבת כספונסרית של החמאס  והג'יהאד האיסלאמי והן כבר מזמן פתחו תלות באיראן, בעיקר בכסף ובאספקת אמל"ח. כך לדוגמה, במבצע "עלות השחר" בקיץ האחרון הג'יהאד האיסלאמי עמד בלב סבב הלחימה ברצועת עזה, אלא שליחסים של הארגון עם איראן יש השפעה מובהקת על התפקיד הדומיננטי שהוא מילא במבצע.

יש לציין כי בניגוד לחמאס, הג'יהאד האיסלאמי לא שואף לנהל את העניינים ברצועת עזה ופחות נתון ללחצים מצד הציבור ברצועה, אך הוא מנהל קשר הדוק ואידיאולוגי עם איראן. התלות הצבאית והפיננסית שלו באיראן כבר באה לידי ביטוי במשבר הכלכלי שאליו נקלע הארגון לפני כ-6 שנים.

בזמן שהאיום האיראני ממשיך וגל הטרור ביהודה ושומרון מתגבר, נראה שעיני איראן נשואות למתרחש כאן, בישראל. על פי הערכות ייתכן שהקשיים הכלכליים שאיראן מערימה על הפלגים ברצועה זמניים, אך מבחינת ישראל כוחם של ארגוני הטרור נחלש בינתיים, לפחות לתקופה הקרובה, עד שיימצא פתרון לצינור הכספים שמתדלק את הטרור בעזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים