שיתוף
תגובות
חדשות » מקורבו של פוטין מודה: "התערבנו ונתערב בבחירות בארצות הברית"
התערבות רוסית
בעלי כוח וגנר יבגני פריגוזי'ן סיפק אמירה מפתיעה. אך בקרמלין טוענים כי צחק | בעבר ארה"ב האשימה אותו בהתערבות בבחירות וטענה כי הוא מימן את "מפעל הטרולים"
יבגני פריגוזי'ן

היום (שני) יום לפני בחירות האמצע בארצות הברית, שעל פי הצפוי מפלגתו של ביידן הדמוקרטי, עלולה לאבד את הרוב בקונגרס, מודה איש העסקים והבעלים של "כוח וגנר" הרוסי, יבגני פריגוז'ין בהתערבות בבחירות בארה"ב, תוך שהוא מצהיר כי ימשיך לעשות זאת גם בעתיד. 

על פי דיווח ברויטרס זו הפעם הראשונה שבה בכיר רוסי, מודה באשמה מסוג זה. לדבריו של פריגוז'ין "אנחנו התערבנו, מתערבים ונמשיך להתערב. בצורה זהירה, מחושבת ומדויקת ובדרך שלנו, כפי שאנחנו יודעים לעשות". ההצהרה פורסמה באמצעות חברת הקייטרינג "קונקורד" שהוקמה על ידו. 

פריגוז'ין, איש עסקים ומסעדן מצליח הקים את חברת הקייטרינג "קונקורד" בסנט פטרבורג לאחר קריסת ברית המועצות. החברה בבעלותו נתנה שירותי הסעדה גם לקרמלין, והוא קיבל את הכינוי "השף של פוטין". מאז הפך פריגוז'ין לנאמנו של פוטין, ובנוסף למעורבותו בשלטון הרוסי, הוא אחד מבעלי החברה הצבאית הפרטית "וגנר", המגייסת שכירי חרב למלחמות הרוסים ברחבי העולם כמו סוריה, אפריקה וכעת גם באוקראינה.  

בבחירות 2016 הואשם "השף של פוטין" בהתערבות בבחירות, ואף הושתו עליו סנקציות על ידי ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי. על פי טענות הממשל האמריקאי, פריגוז'ין מימן את "מפעל הטרולים" של הקרמלין, שהפיץ פייק ניוז כדי לעזור לדונלד טראמפ שהתמודד מול הילרי קלינטון להיבחר לנשיא. החשד הוא ש"מפעל הטרולים" הרוסי מנסה להתערב גם במערכות בחירות במדינות אחרות במערב. 

מחלקת המדינה האמריקאית הבטיחה פרס כספי של 10 מיליון דולר תמורת מידע על חלקו של פריגוז'ין והתערבותו בבחירות בארה"ב. 

יש לציין כי במשך שנים, שמר פריגוז'ין בן ה-61 על פרופיל נמוך, ופעל מתחת לרדאר, עד המלחמה באוקראינה, בחודשים האחרונים השמיע פריגוז'ין ביקורת על המלחמה ומתח ביקורת על התנהלות הגנרלים הרוסים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים