שיתוף
תגובות
חדשות » מצרים: סיקור מוטה של הפיגוע בתקשורת ובעולם הערבי
מהתגובות במצרים ובעולם הערבי נראה, כי התקשורת הערבית אימצה את הנרטיב המצרי כדי למזער נזקים | ברשתות החברתיות אף מהללים את המחבל
קריקטורה ברשתות הערביות | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

למרות שהפיגוע הקשה בגבול מצרים היה חריג באופיו, נראה כי גם ביום שאחרי התקשורת המצרית ממשיכה בנרטיב ולפיו מדובר ביוזמה עצמאית. התקשורת מנסה לחפות על מצרים ונמנעת מלקחת אחריות תוך שהיא מציגה עובדות שרחוקות מהמציאות.

בסיקור שמופיע בשער של העיתון המצרי אל-אהראם המזוהה עם המשטר, נכתב בכותרת כי "שר ההגנה שוחח עם עמיתו הישראלי על נסיבות התאונה בגבול". בידיעה דווח על שיחת הטלפון שקיים אמש שר ההגנה המצרי מוחמד זכי עם שר הביטחון גלנט, אלא שעל פי הגרסה המצרית זכי "הביע תנחומים על "הקורבנות משני הצדדים" ולא מוזכרת המילה "מחבל".

עוד מבחזית החדשות

עורך העיתון, אשרף אבו אל-הול, אמר אתמול בריאיון לערוץ הלבנוני אל-מיאדין שמזוהה עם חיזבאללה כי "זהו אירוע מפתיע אך יחידני. מצרים רוצה להרגיע את כל החזיתות ובעיקר את החזית המזרחית (הגבול עם ישראל)". עוד הוא הוסיף כי בכוונת קהיר "לחקור את האירוע במהרה" ואין בכוונתה להתעמת עם ישראל.

ברשת אל-ג’זירה בקטאר נכתב בסיקור כי "צה"ל החל בתחקיר בשיתוף עם הצד המצרי, אחרי שישראל הודיעה כי שלושה מחייליה נהרגו וקצין נפצע מירי של שוטר מצרי, אתמול לפנות בוקר, בגבול". "הצד המצרי מצדו קשר את האירוע לירי שהתרחש תוך כדי מרדף אחר מבריחי סמים מעבר לגבול", הוסיפו בדיווח, שכלל ציטוטים מהתקשורת הישראלית ומהמצרית.

העיתון המצרי אל-יום אל-סאבע פרסם ידיעה תחת הכותרת: "איש ביטחון מת במהלך מרדף אחרי מבריחים". בעיתון נטען כי "איש הביטחון חצה את הגבול במרדף אחרי מבריחים, שבמהלכו התפתחו חילופי אש שהובילו למותם של שלושה חיילים ישראלים, לפציעתם של שניים נוספים ולמותו של איש הביטחון". אין כל התייחסות להיותו של היורה מחבל.

העיתון המצרי א-שורוק סיקר את הפיגוע בשער, אך גם הוא, בדומה לאחרים התייחס אליו כאירוע חולף וניסה להציג תמונה שווה, כשאיש הביטחון המצרי שנהרג הוא לכאורה "קורבן" בדומה לחיילים הישראלים שנפלו באירוע המבצעי. "שלושה חיילים ישראלים מתו ושניים נוספים נפצעו, בנוסף למותו של איש ביטחון מצרי במהלך חילופי אש". "אחד מאנשי הביטחון המצרים חצה את הגבול במהלך מרדף אחרי מבריחים והיו חילופי אש", נכתב. "נקטו את כל הצעדים הדרושים כדי להבטיח את ביטחון האזור".

לעומת זאת, ארגוני הטרור ובהם חמאס לא ברכו את הפיגוע, ככל הנראה עקב החשש שזה יגביר את המבוכה בקרב המצרים, אך ברשתות החברתיות הביעו שמחה על רצח החיילים. הבוקר פרסמו ברשתות החברתיות קריקטורות שמציגות את הפיגוע הקשה "כאירוע הרואי". וברשת התפרסמו התבטאויות שמשבחות את המחבל ואף כינו אותו "גיבור".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מערכת ההסברה של ישראל כל כך ירודה, שאין פלא שאנו מוצגים ככובשים, נלעגים, ועוד ועוד,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים