שיתוף
תגובות
חדשות » מפקד מג"ב עוטף ירושלים: "הטמענו בלוחמים שגם ילד יכול להיות מחבל"
חודש לרמדאן והטרור בירושלים משתולל, עם 11 נרצחים בשבועיים האחרונים | תת ניצב עמרם נידם: "אנחנו כבר חודשים רבים נמצאים בהתמודדות בעצימות בינונית עד גבוהה"
הלוחם סמ"ר אסיל סואעד ז"ל שנרצח בפיגוע אתמול | צילום: דוברות המשטרה

במערכת הביטחון קיים חשש מהסלמה בירושלים, בחודש הרמדאן שייחל בחודש הבא. תת-ניצב עמרם נידם, מפקד מג"ב עוטף ירושלים, התראיין הבוקר ל-ynet על התופעה החדשה שמתרחשת במזרח העיר, כאשר ילדים יוצאים לבצע פיגועים.

לדברי תנ"צ נידם: "ההתמודדות עם מחבלים צעירים ובוגרים היא אותה התמודדות. אנחנו צריכים להיות מוכנים וערוכים לסיטואציה הזאת, אז אנחנו מפיקים את הלקחים, ומטמיעים בלוחמים שלנו את הידיעה שהמחבלים יכולים להיות גם ילדים צעירים. התופעה הזו לא פשוטה, שילדים בגיל כזה יוצאים לבצע מעשה רצח, אבל גם איתם אנחנו נמשיך להתמודד".

עוד מבחזית החדשות

תנ"צ נידם התייחס למותו של לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סואעד, שנהרג אמש במהלך הבידוק באוטובוס במחסום שועפט שבמזרח ירושלים ואמר: "אנחנו מחזקים את המשפחה, ומביעים בפניה את תנחומינו. אסיל היה לוחם אמיץ, גיבור, באחת מפלוגות עוטף ירושלים שפועלת במחנה הפליטים שועפט. לפני כחודש גייסנו אותו לקבע, כי הוא רצה להמשיך לעשות שירות מעניין ומאתגר, ולהגן על עם ישראל".

לשאלת המראיין האם יש צורך במבצע "חומת מגן 2" במזרח ירושלים כפי שדורש בן גביר, השיב נידם: "אנחנו החלק המזרחי של מזרח ירושלים, ולמעשה המעטפת והקליפה של עיר הבירה. אנחנו פועלים באינטנסיביות גבוהה ביותר, ובשבועות האחרונים אנחנו משקיעים הרבה מאוד זמן, כוחות ומשאבים באכיפה ובמשילות. אנחנו פועלים לעצור מבעוד מועד את אותם מחבלים שרוצים להיכנס לירושלים ולבצע בה פיגועים".

עוד מבחזית החדשות

לשאלה האם הוא מרגיש אינתיפאדה מתקרבת, ענה נידם: "לצערנו, אנחנו כבר חודשים רבים נמצאים בהתמודדות בעצימות בינונית עד גבוהה, והפיגוע אתמול היה אחד מהאירועים הנוספים שמתרחשים אצלנו בגזרה. לצערנו הוא הסתיים בתוצאות קשות, אבל יש לנו הרבה מאוד הישגים במרחב. אנחנו מונעים כניסה של מחבלים, של בלתי מורשים, רודפים בנחישות ובעיקשות אחרי מחבלים ואחרי מפרי סדר, בכל יום, בכל לילה, בכל המרחב. בתקופה האחרונה אנחנו גם מייצרים משילות ואכיפה מאוד אינטנסיבית במרחב הפעולה".

עוד שאל המראיין, האם קיים כוח אדם מספיק כדי להתמודד עם האזהרות וההתראות שנשמעות כל הזמן. נידם:
"בראש ובראשונה אנחנו מסתדרים עם הכוחות שנמצאים אצלנו. אנחנו מכשירים ומכינים אותם, גם מנטלית וגם מבצעית. אנחנו מתרגלים ומתאמנים, ותוך כדי גם פועלים בפעילות מבצעית אינטנסיבית במרחב. אנחנו יודעים שיש תוכניות רבות למשמר הגבול. יש לנו גם כוחות מילואים ומתנדבים, והדבר החשוב ביותר זה הנחישות שלנו להילחם ולהגן על החברה בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים