שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מפקד כוח וגנר אחרי המרד: "קבוצת וגנר תחדל להתקיים ב-1 ביולי"
יומיים אחרי שמנהיג קבוצת וגנר הורה לאנשיו לסגת מהמרד, הוא פרסם הקלטה בת 11 דקות והודיע כי אף אחד מלוחמיו לא הסכים לחתום על חוזה עם משרד ההגנה
ראש כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין | צילום: TVP

יומיים אחרי שהמרד של יבגני פריגוזין ו"קבוצת וגנר" נבלם בשערי מוסקבה, לא ברור מה עלה בגורלו של פריגוז'ין והיכן הוא שוהה. הערב (שני) פורסמה הקלטה בת 11 דקות, שבה נשמע פריגוז'ין אומר בין היתר כי "קבוצת וגנר תחדל להתקיים ב-1 ביולי" והוסיף כי "אף אחד לא הסכים לחתום על חוזה עם משרד ההגנה". לדברי פריגוז'ין, "התחלנו בצעדה שלנו בגלל אי צדק. לא הראינו שום תוקפנות. אנחנו הותקפנו בטילים ומסוקים". בהקלטה ציין פריגוז'ין כי "הסתובבנו כדי למנוע שפיכת דם של חיילים רוסים".

עוד הוסיף וגנר, כי מטרת הצעדה הייתה למנוע השמדה של קבוצת וגנר, ולא "להפיל את השלטון הרוסי". לטענת פריגוז'ין "הצעדה חשפה בעיות אבטחה קשות במדינה".

עוד מבחזית החדשות

על פי ההסכם שתיווך רודן בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, אמור היה פריגוז'ין לעבור לבלארוס, אך מאז הרגע שבו עזב בחיוכים ובלחיצות ידיים את העיר רוסטוב על הדון, הוא לא נראה בציבור. בינתיים, הבטיחו ברוסיה לבדוק מעורבות של מדינות המערב במרד.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום כי שירותי המודיעין של רוסיה חוקרים מעורבות אפשרית של סוכנויות ביון מערביות במרד. בתקשורת הרוסית דווח כי לברוב אמר ששגרירת ארה"ב ברוסיה לין טרייסי אותתה לעמיתיה הרוסים שארה"ב לא הייתה מעורבת במרד, והביעה תקווה שהארסנל הגרעיני יישאר בטוח. לטענת לברוב, השגרירה האמריקאית גם אמרה שהמרד הוא עניין פנים רוסי.

בריאיון לערוץ הטלוויזיה RT, נשאל לברוב האם בידיו הוכחות לכך שאוקראינה או שירותי מודיעין מערביים היו מעורבים במרד, והוא השיב: "אני עובד במשרד שלא אוסף הוכחות על פעולות בלתי חוקיות. אבל יש לנו מוסדות כאלה, ואני מבטיח שהם כבר מבינים את זה".

לפני הודעתו של פריגוז'ין, הודיעה המפקדה המרכזית של קבוצת וגנר, שנמצאת בעיר סנט פטרסבורג, כי היא ממשיכה לעבוד "כרגיל". "למרות האירועים שקרו, המרכז ממשיך לעבוד כרגיל, ובהתאם לחוק הרוסי", הודיעה הקבוצה. לצד המשך פעילות המפקדה, גם הגיוסים לקבוצה נמשכו בשורת מחוזות ברוסיה.

בעיר נובוסיבירסק שבסיביר נתלו היום מחדש הכרזות של קבוצת וגנר על הבניין שבו היא פועלת. "הגיוסים ממשיכים", אמר אחד מאנשי הקבוצה בעיר. הכרזות בנובוסיבירסק הוסרו אתמול מהבניין, יממה אחרי המרד. גם בעיר טיומן, שממוקמת כ-2,000 ק"מ ממזרח למוסקבה, נמשכה פעילות הקבוצה כרגיל. "אנחנו עובדים בתיאום מראש, כל יום", אמר איש הקבוצה לסוכנות הידיעות הרוסית TASS.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים