שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מפקד יחידת הכלבנים: רעידת אדמה בישראל היא לא שאלה של "אם" אלא שאלה של "מתי"
מייק בן יעקב, מפקד יחידת הכלבנים בישראל: "רעידת אדמה הרסנית בישראל היא עניין של זמן" | כ-36 אלף בניינים נמצאים על קו השבר הסורי-אפריקני
כלבן משטרתי. אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

מפקד יחידת הכלבנים של ישראל, מייק בן יעקב, העוסק באיתור וחילוץ נעדרים בעתות חירום, פנה לשרי הממשלה בעקבות רעידת האדמה בטורקיה ורעידות המשנה שהורגשו בישראל, בבקשה שיעבירו תקציבים ליחידה כדי לסייע בהכשרת כלבים לאיתור וחילוץ נעדרים בעת אירוע לאומי של רעידת אדמה.

במכתב ששיגר בן יעקב לשרי הממשלה הוא כתב כי: "הגוף היחידי בישראל שנערך ברצינות לרעידות אדמה עם מערך של עשרות כלבי הצלה, זוכה להתעלמות ממשלתית ואפס תקציבים", לדבריו "אנו מתריעים מזה שנים על חוסר היערכות בישראל לאסון כדוגמת רעידת האדמה שהכתה בטורקיה השבוע, ופועלים במשך שנים לטובת התמקצעות בתחום המענה לרעידות אדמה, וכן מכשירים כלבים וכלבנים לאיתור וחילוץ נפגעים מתחת להריסות. בתמורה, אנו לא מקבלים אף שקל ממשרדי הממשלה האחראיים על פעילות חירום לאומית".

עוד מבחזית החדשות

בן יעקב מזהיר כי "לא פחות מ-36,000 בניינים בישראל נמצאים על קו השבר סורי-אפריקני, ולכן השאלה איננה "האם" תהיה רעידת אדמה משמעותית בישראל, אלא "מתי". מדינת ישראל לא נערכת באמת וברצינות להתמודדות עם ההשלכות ההרסניות של רעידת אדמה עוצמתית".

לסיכום טען בן יעקב "יכ"ל היא הגוף היחידי בישראל שזועקת ופועלת עם כלבים רבים בשטח כבר שנים רבות לקראת תרחיש עתידי, שבו נמצא את עצמנו עם עשרות אלפי נעדרים הלכודים מתחת לבניינים שקרסו עקב רעידת אדמה או פגיעת טילים, חלילה. בכל רחבי העולם, כלבי הצלה משמשים חלק חיוני בכל מערך לאיתור והצלת חיים. לשם כך, יכ"ל שמה דגש על הכשרתם של עשרות כלבים וכלבנים המסוגלים לתת מענה בכל תרחיש אפשרי. אני קורא לממשלת ישראל וגופי ההצלה והבטחון השונים, לקיים פגישות עבודה באופן דחוף ומיידי, על מנת להעצים את יכולת המענה של יכ"ל ולהטמיע את יכולות החילוץ והצלת החיים של היחידה בכלל הגופים האמונים על שעת חירום לאומית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים