שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפקד חיל האוויר נפגש עם הטייס שהושעה
האלוף תומר בר שוחח עם אל"מ גלעד פלד לאחר שביקש להיפגש עימו | פלד: "כל ההחלטה של מפקד חיל אוויר נובעת משמועות לא מבוססות, ולא על עובדות"
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר | צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, נפגש הבוקר (שישי) עם אל"ם גלעד פלד, אחד ממובילי מחאת טייסי המילואים שהושעה אתמול מתפקידו על להודעה חדשה, כך נודע ל-N12. השיחה בין השניים התקיימה לבקשתו של פלד, לשעבר מפקד בסיס רמת דוד.

לאחר ההשעיה כתב פלד לחבריו: "קבוצת הלוחמים היקרה הזו מעולם לא קראה ולא ביקשה מאף לוחם בחיל לבצע פעולה כלשהי. נהפוך הוא, רק ביקשה לשמור על לכידות החיל ולהימנע מכל פעולה. זה יום עצוב מאוד. כל ההחלטה של מפקד חיל אוויר נובעת משמועות לא מבוססות, ולא על עובדות. לא אמרתי לאף אחד לסרב, אפילו מנעתי אי התייצבות. לא קל בעת הזאת, יש מאות לוחמים שיודעים מה עשיתי".

עוד מבחזית החדשות

אל"מ פלד הודה לחבריו על התמיכה שקיבל והוסיף: "בשבועות האחרונים יחד עם כמה מחברי, אנשי המילואים מטייסות החיל, ניסינו להבין את משמעויות החקיקה עלינו כלוחמים. לצערי, החיל טרם עסק בהשלכות החקיקה הבהולה הזו. השלכות החקיקה הובילה אותנו לפנות למפקד החיל ולהציג לו את התמונה המורכבת".

"במעלה הדרך מנענו כמה יוזמות לפעולה של אנשים שקיבלו מאיתנו אוזן קשבת וראו שהפערים והאתגרים סוף סוף מוצפים מעלה. קבוצת הלוחמים היקרה הזו מעולם לא קראה ולא ביקשה מאף לוחם בחיל לבצע פעולה כלשהי. נהפוך הוא. רק ביקשה לשמור על לכידות החיל ולהימנע מכל פעולה".

מפקד חיל האוויר הסביר את החלטתו להשעות את אל"ם פלד ואמר כי "הוא תיאם וסנכרן אי התייצבות של אנשי מילואים לטייסות". לדבריו, "הוא לקח לעצמו סמכויות מול משרתי החיל, לא עושים את זה בלי תיאום. הוא יצר חוסר אמון מולי".

עוד מבחזית החדשות

בר הבהיר את הסיבות להשעיית הקצין: "הוא נשאל בנושא אך לא פרס בפניי את הפעולות שלו. אם יש איש מילואים שיש לו קושי לשרת כרגע הוא צריך לגשת למפקדו ולשוחח איתו". בר הסביר כי הפעולות של הקצין פגעו באמון בין השניים: "חיל האוויר הוא חזק אבל אי אפשר לסנכרן פעולות כאלה ולקטוע לי את שרשרת הפיקוד. הוא לא היה גלוי איתי ויצר חוסר אמון".

בנוסף, אמר האלוף בר כי ההחלטה על השעיית הקצין לא הייתה קלה: "אני אוהב אותו בכל ליבי, אני מכיר אותו הרבה שנים, מכבד אותו ואני עדיין המפקד שלו". אל"מ ג' יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים