שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפקדים לשעבר בקריאה לנתניהו: "גנה בפומבי את גל ההסתה נגד המפקדים"
קריאת הרגעה
המפקדים מביעים חשש ממצב אפשרי של "אנרכיה, השתמטות והתפוררות צה"ל" | סגן הרמטכ"ל לשעבר מתן וילנאי דורש מנתניהו לצאת בגינוי ברור ובקריאה המגבה את צה"ל
טקס חילופי מפקדים בסיירת מטכ"ל | צילום: דובר צה"ל

אתמול (שלישי) פנה יו"ר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל וסגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף (במיל') מתן וילנאי לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במכתב שעליו חתומים חברי התנועה, ברקע האמירות שנשמעות בימים האחרונים נגד מפקדים בצה"ל. וילנאי כתב בין היתר שאמירות אלו מחלחלים לשטח ויוצרים גל של הסתה ו"קרע בין מפקדי צה"ל לחייליהם, קטיעת שרשרת הפיקוד, אנרכיה ואי ביצוע המשימות".

במכתבו מתייחס וילנאי לעברו הצבאי של נתניהו, וכותב בין היתר "אינך זר למערכת הצבאית, וחזקה עליך ששנים רבות אתה ער לחשיבות העליונה של האחריות ההדדית בתוך צה"ל, ללכידות וערך הרעות". וילנאי ציין גם את היותו של נתניהו חלק ממשפחת השכול, וכמי ש"יודע היטב עד כמה מסוכנות והרסניות אמירות "תמימות" כאלה, ובעיקר כשהן "מתגלגלות" לשטח באופן שאין לשלוט בו".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף וילנאי "ממך אנו מצפים ודורשים פעולה דחופה שתבהיר את חיוניותה הקיומית של אחדות שרשרת הפיקוד, ואת הגיבוי הנדרש לקיומה של אחדות זו למען ביטחון ישראל וחוסנו של צה"ל כצבא העם של כולנו". וילנאי קרא לנתניהו לצאת בגינוי ברור והסביר כי  "כוחו של צה"ל בנוי גם על הגיבוי לו הוא זוכה מהציבור הרחב, ולמנהיגות האזרחית כוח אדיר והשפעה מכרעת בסוגיה זו. חובתך כמנהיג הבכיר במדינה, לצאת פומבית בקריאה המגבה את צה"ל ואת מפקדיו ולגנות כל פגיעה בהם".

וילנאי סיים את מכתבו באזהרה לפיה למרות שבשלב זה מדובר באמירות מילוליות בלבד, יש לפעול במהירות. "התעלמות מהתופעות החמורות להן אנו עדים, מביאה להחמרתן, להתפשטותן ולהפיכתן ללגיטימית. בהמשך תידרשנה ועדות חקירה לשאלה היכן נזרעו הזרעים שיובילו לאסון".

את המכתב חתם וילנאי בשם 412 חברי התנועה, שביניהם נמצאים גם ראשי המוסד לשעבר תמיר פרדו, שבתי שביט, דני יתום, מפקדי פיקוד מרכז לשעבר האלופים (במיל) ניצן אלון וגדי שמני, מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') דוד בן בעש"ט, המפכ"לים לשעבר אסף חפץ ושלמה אהרונישקי, השגרירים לשעבר דני כרמון ויורם בן זאב, סגן ראש השב"כ אריה פלמן ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים