שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפלגות יהדות התורה והציונות הדתית דורשים: הפרדה על רקע מגדרי לא תיחשב כאפליה בחוק
אפליה מתקנת
שתי המפלגות דורשות לשנות את החוק כך שהפרדה מגדרית באירועים צבוריים של המגזר החרדי והדתי לא תיחשב אפליה | המטרה: לאפשר אירועים ולימודים בהתאם לאורח חייהם
גפני וסמוטריץ | צילום: דוברות הכנסת

במסגרת דרישות מפלגות הקואליציה, מבקשים בציונות הדתית וביהדות התורה לשנות את החוק שמגדיר הפרדה מגדרית כאפליה. דרישת המפלגות הדתיות והחרדיות היא שבאירועים, כיתות לימוד ושירותים ציבוריים הניתנים לציבור הדתי והחרדי, תהיה הפרדה מגדרית ללא סנקציות או הגבלה חוקתית. 

בעקבות הדרישה צייץ ראש הממשלה יאיר לפיד בטוויטר כי "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ' והחרד"לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים". בתגובה ענה לו חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי "לא לאפשר לציבורים האלה אירועים ציבוריים בהפרדה מגדרית זו פשוט כפייה".

גם שרת התחבורה מרב מיכאלי הביעה את דעתה ואמרה "הזהרנו שקואליציה בלי נשים תפגע בנשים, והנה הם כבר דורשים שלא רק הם, אלא החוק יאפשר לשים נשים מאחור". 

עוד מבחזית החדשות

שרת האנרגיה קארין אלהרר כתבה "כשחקיקה נוסח איראן מתגבשת לנו מול הפנים, רק בג"ץ יכול להגן על הזכות לשוויון".

ח"כ גלעד קריב מפלגת העבודה כתב בתגובה "המפלגות החרדיות מבקשות להחזיר את הנשים לספסלים האחוריים של האוטובוס, לאפשר הפרדה מגדרית ברכבות ובטיסות, בתורים לקופות חולים ובשירותים ציבוריים נוספים. זו המטרה שלהם. הדיבורים על מופעי תרבות, שכבר היום ניתן לקיימם בהפרדה ברוב גדול של המקרים הם רק סיפורי כיסוי ליעד האמיתי. לא מדובר על אזעקת שווא אלא באיום אמיתי על מקומן של נשים במרחב הציבורי בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים