שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפכ"ל המשטרה: "לא אמשיך לשנה רביעית"
בכנס במכללה הלאומית לשוטרים, אמר המפכ"ל: "שירתתי תחת שלושה שרים, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על ממלכתיות" | בן גביר הודה למפכ"ל
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי | צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הודיע הערב (ראשון) בכנס במכללה הלאומית לשוטרים, כי אין בכוונתו להמשיך לכהן בתפקידו שנה נוספת. "שירתתי תחת שלוש ממשלות ושלושה שרים", אמר שבתאי. "בתנאים שעומדים לרשותי, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על מקצועיות וממלכתיות". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודה למפכ"ל: "לוחם טוב וחזק למען המדינה".

במפגש של ראשי ערים ומועצות מקומיות ערביות, אמר המפכ"ל "אני תורם עשרות שנים למדינת ישראל. לא אתן לסיטואציה המורכבת שבה אנו נמצאים להשפיע על ההתנהלות הערכית, המוסרית והמקצועית, לא שלי ולא של אף אחד מהשוטרים".

עוד מבחזית החדשות

בתגובה כתב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "אני רוצה להגיד תודה רבה למפכ"ל על עשרות שנים של שירות למען מדינת ישראל. זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות, מחלוקות מהותיות. אבל המפכ"ל היה לוחם שנים רבות, לוחם טוב, לוחם חזק למען המדינה. אני מודה לו על שנים של שירות".

בן גביר, התכוון להודיע בשבוע שעבר למפכ"ל כי אין בכוונתו להאריך את כהונתו בשנה נוספת. הפגנות הדרוזים ברמת הגולן אילצו את השניים לדחות את הפגישה ביניהם, והערב הקדים שבתאי את בן גביר והודיע כי בכל מקרה אין בכוונתו להישאר בתפקיד.

הדיווח על החלטת בן גביר להדיח את המפכ"ל פורסמה בזמן ששבתאי שהה בגרמניה. במערכת הפוליטית נשמעה ביקורת על תזמון פרסום ההחלטה. יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ההודעה של בן גביר על כוונתו לסיים את כהונת המפכ"ל בעת שהוא נמצא בחו"ל באירוע משפחתי אישי ורגיש מביישת את מדינת ישראל".

מינוי מפכ"ל הוא אירוע חשוב בכהונה של שר לביטחון לאומי. המועמדים לתפקיד כרגע הם: מפקד מחוז חוף יורם סופר, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, הסמפכ"ל אבשלום פלד, מפקד מחוז מרכז אבי ביטון, ומפקד מחוז ירושלים לשעבר יורם הלוי.

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ועדת גולדברג, אינה פועלת מאז מותו של השופט בדימוס גולדברג. השופט לשעבר אליקים רובינשטיין הסכים להתמנות לתפקיד באופן זמני רק לצורך מינוי הרמטכ"ל, ובפועל הוועדה לא מתכנסת. לפי החלטת ממשלה, מי שצריך לעמוד בראשות הוועדה זה שופט בדימוס של בית המשפט העליון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים