שיתוף
תגובות
חדשות » מפכ"ל המשטרה: זו נקודת שבר אנו בנקודת זמן קריטית
אירוע משברי
הוועדה לביטחון הפנים דנה בגל ההתפטרויות במשטרה בתקופה האחרונה. המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי העיד: "מתקרבים לנקודה שלא נוכל כלל להגיע לאירועים"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

היום (שלישי) דנה הוועדה לביטחון פנים, בתנאי העבודה של המשרתים בשב"ס ובמשטרה. בדיון השתתף מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, שדיווח בתחילת הדיון "בקרוב לא נצליח להגיע לאירועי חירום – אנחנו עדים לאירוע משברי" דבריו נאמרו בעקבות גל התפטרויות במשטרת ישראל.

המפכ"ל חשף בפני הוועדה את התמודדות השוטרים בשנה האחרונה, וציין כי 2,251 שוטרים נפצעו במהלך פעילות מבצעית בשנה וחצי האחרונות. עוד הוסיף כי מתחנו את משטרת ישראל עד קצה גבול היכולת והמחיר הוא השחיקה. אנחנו מתקרבים למצב שבו באירוע חירום, לא רק שלא נוכל להגיע תוך דקות. ייתכן שלא נוכל להגיע בכלל". 

עוד הוסיף: "ההגעה שלי לכאן נעשית בנקודת זמן קריטית. לשוטרים אין ועד עובדים. אין לנו יכולת לשבות. הקריאה שלי היום היא לא עבור הארגון ושוטרי משטרת ישראל אלא עבור מדינת ישראל. לאזרחי המדינה מגיע בטחון אישי. שקט נפשי. מגיע להורים וילדים להרגיש בטוחים בכל עיר וכפר. מגיע לכל קהילה להיות גאה במה שהיא ומי שהיא. מגיע להם משטרה איכותית. קיים קושי אמיתי בגיוס של שוטרים איכותיים בגלל תנאים לא אטרקטיביים. לדבריו, אנשים מגישים קו"ח וכשהם מבינים את השכר, אנחנו נשארים עם אחוזים מצומצמים. שוטר שיוצא למשמרת אין לו זמן לאכול, לא לשירותים. והוא רץ מאירוע לאירוע".

ניצב בועז גולדברג, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, מתמודד עם המחסור בכוח אדם ומתריע "אין תחנה שלא תצביע עליה עכשיו, ותגיד אין שם פערים. מתחנות מגזר בדרום, בעיירות וברהט, גם תחנת באר שבע, תחנת שרת בתל אביב, כל אגן העיר העתיקה בירושלים ומרחב דוד – אנשים לא מגיעים, זו עבודה קשה, שוחקת של 12 שעות סטטי בעמדה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים