שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפגינים נגד הממשלה: "עבריין לא יכהן כשר"
מפגינים רבים הגיעו למחות מחוץ לבית המשפט העליון בזמן הדיון בעתירות, הם קוראים לנשיאת העליון, "חיות, אל תעשי טעות"
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

כ-200 מפגינים מחו הבוקר (חמישי) מחוץ לבית המשפט העליון בירושלים, נגד מינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר בממשלה החדשה. בית המשפט דן היום בעתירות שהוגשו נגד חוקיות המינוי. המפגינים שמוחים בצומת הסינמה סיטי שיבשו את תנועת כלי הרכב במקום. המשטרה חסמה את הדרכים המובילות לצומת בשדרות יצחק רבין, שנותר חסום דקות ארוכות. המפגינים קראו "חיוֻת, חיות, אל תעשי טעות" ו"נפל המבצר, שינו את המשטר".


בין המפגינים עשרות עורכי דין לבושים בגלימות ואנשי התנועה לאיכות השלטון. הם הניפו שלטים בכיכר אגרנט ובהם נכתב "זהירות! השחיתות מדבקת" ו"לא נסכים לא לחוקים פרסונליים, לא לכהונת עבריינים, לא לפגיעה בשופטים. העם דורש צדק".

עוד מבחזית החדשות


תת-אלוף (במיל') אסף אגמון, ממובילי ארגון "צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה", אמר כי "אמש הוכרזה מלחמה על הדמוקרטיה. באנו לכאן לומר בקול ברור, זו שעת חירום וחוק דרעי הוא המבחן הראשון. עבריין לא יכהן כשר".


הדיון בבג"ץ נערך בהרכב מורחב של 11 שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות. דיון זה הוא מבחן ראשון ביחסים שבין מערכת המשפט והממשלה החדשה, שכבר בימיה הראשונים מקדמת רפורמה דרמטית שתחליש את כוחו של בית המשפט העליון, ההערכות הן כי ההחלטה בסוגיית דרעי לא תתקבל היום.


העתירות נגד מינויו של דרעי לשר הפנים והבריאות הוגשו בחודש שעבר לאחר אישור החוק שזכה לכינוי "חוק דרעי" שנועד להכשיר את המינוי. מדובר בתיקון לחוק יסוד הממשלה, שמונע הטלת קלון על נבחר ציבור שנידון למאסר על תנאי וקובע שקלון יחול רק במקרה של מאסר בפועל.


היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה שהיא מתנגדת למינוי דרעי לשר, ואתמול פרסמה את נימוקיה להחלטה במסמך שמתפרש על פני 77 עמודים. לטענת בהרב-מיארה מינויו של דרעי לשר "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ודינו בטלות". עוד הבהירה היועמ"שית כי יש לדחות את העתירות בעניין "חוק דרעי", ושמדובר בתיקון בעייתי מאוד לחוק יסוד הנובע מצרכים פרסונליים. לדעתה לבית המשפט העליון אין סמכות להתערב בחקיקת יסוד, גם אם הכנסת עשתה בה "שימוש לרעה" כדבריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים