שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מעמד מרגש לחיזוק והוקרה למאות אברכי 'לב לאחים', וסיום מסכתות
גלריה
מרן הגר"ש שטינמן שליט"א: "תכלית בריאת האדם להרבות כבוד שמים, ולכן לא מספיק שהוא לבד יעבוד את ה' אלא יש לדאוג שגם אחרים יכבדו את ה׳" | צילום: שמואל שנקר

מעמד מרגש של כבוד התורה, התקיים במוצאי השבת האחרונה בעיר חיפה, בכנס חיזוק והוקרה למאות אברכי 'לב לאחים' בצפון, במעמד מרן הגר"ש שטינמן שליט"א, רבני העיר חיפה ורבני קהילות הצפון, ומנהלי ורכזי לב לאחים.

בפתח הכינוס, התקיים מעמד סיום מסכתות על ידי המתקרבים, כאשר בזה אחר זה עלו האברכים עם החברותות שלהם, לסיים מסכת שנלמדה בעמל רב במהלך השנה האחרונה, כאשר רבים מהם זכו לסיים מסכת לראשונה בחייהם. 

עין לא נותרה יבשה, כאשר אחד המתחזקים, ביקש לדבר בפני הרבנים וציבור האברכים, וסיפר בהתרגשות על השעות הרבות שעמל ויגע בהבנת דברי הגמרא, אשר שינו את הבית כולו לחלוטין, וילדיו זכו להירשם לחינוך תורני, כאשר הכל נזקף לזכותו של החברותא שלא ויתר. 

את המשא המרכזי, נשא מרן הגר"ש שטינמן שליט"א, אשר הטריח עצמו לחיפה לכבוד התורה ולומדיה. מרן שליט"א הביא את הפסוק בישעי' "כל הנברא בשמי, ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו. ודרשו חז"ל א"ר תנחום א"ר חנילאי לא עשאו הקב"ה לאדם אלא להשתדל בכבוד קונו, הדא הוא דכתיב כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו, כלומר תכלית בריאת האדם להרבות כבוד שמים, ולכן לא מספיק שהוא לבד יעבוד את ה' אלא מוטל על כל אחד לדאוג שגם אחרים יכבדו את ה' וירבה כבוד שמים".

"והנה בודאי, כשעוסקים בקירוב אנשים לתורה, בתחילה לימוד התורה קשה, כי מי שעדיין לא הורגל לסגנון של הגמ' קשה לו בתחילה להבין, אבל לאט לאט רואים סייעתא דשמיא". כמו"כ ברך את העוסקים במלאכת הקודש להוציא יקר מזולל, אברכי לב לאחים וראשי הארגון, שיזכו להרבות כבוד שמיים, ולהוסיף עוד ועוד לומדי תורה ללגיונו של מלך. 

בדבר הפעילות הברוכה, והחובה להיות שותפים במפעל קירוב הרחוקים של לב לאחים, נשאו דברים הרה"ג יחיאל מיכל שטרן שליט"א, רב בשכונת עזרת תורה, והרה"ג יחיאל הלוי במברגר שליט"א, רב הקהילה החרדית חיפה.

כמו"כ נשאו דברים המנכ"ל הרב אליעזר סורוצקין, והמנהל הרב אברהם זיבלד, שעמדו בדבריהם על החובה של כאו"א להקדיש שעה אחת בשבוע מזמנו ללמוד תורה עם מתקרבים, כפי שהורו מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבלט"א, וכן לפעול בקרב המשפחות המתחזקות לרישום הילדים לבתי ספר תורניים, שבכך מצילים את הדור הבא משמד רוחני רח"ל.  

רכז לב לאחים צפון הרב מנחם קפלן, הודה למאות הרכזים האברכים מכלל הסניפים, ביניהם סניף חיפה, חדרה, זכרון יעקב, טירת הכרמל, יקנעם, עפולה, אור עקיבא, נוף הגליל , פרדס חנה, צפת ומושבי העמק, וציין את המספרים המבורכים של בתי המדרש ולומדי בית המדרש, כמו גם הילדים והנערים שנרשמו למוסדות הקירוב. 

כמו"כ בכינוס המרומם השתתפו רבני הקהילות, הרב יקותיאל פרוידיגר, ראש כולל בזכרון יעקב, הרב יעקב אברג'יל, רב קהילות הספרדיים בני התורה בחיפה וראש מוסדות שלום יהודה. הרב אלחנן דעי, ראש כולל שערי דעה  ורב שכונת סביוני דניה. הרב אליהו כהן סקלי, ראש כולל זכרון עמרם, הרב יקותיאל וויס ראש כולל מורשה, הרב משולם רוזנברג רב קהילת כלל חסידים חיפה, הרב שלמה שטרן רב קהילת צאנז חיפה, הרב ישראל רוזנטל אב"ד חיפה, הרב עוזר גליקסברג ראש כולל הלכה ומו"צ קהילת נוה שאנן, הרב יהודה אריה  מאיר רב קהילת הצרפתיים חיפה, והרב מיכאל אלפר מ"מ וסגרה"ע חיפה.

1 כנס לב לאחים בחיפה
צילום: שמואל שנקר
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
34
צילום:
35
צילום:
36
צילום:
37
צילום:
38
צילום:
39
צילום:
40
צילום:
41
צילום:
42
צילום:
43
צילום:
44
צילום:
45
צילום:
46
צילום:
47
צילום:
48
צילום:
49
צילום:
50
צילום:
51
צילום:
52
צילום:
53
צילום:
54
צילום:
55
צילום:
56
צילום:
57
צילום:
58
צילום:
59
צילום:
60
צילום:
61
צילום:
62
צילום:
63
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים