שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז פיצח את התנגדות הממשלה לחוק
"רק ביבי"
מטרת החוק של מעוז, להחזיר את הכוח לבתי הדין הרבניים לדון גם בנושאים אזרחיים, ולאפשר לחפצים בכך, ובהסכמת שני הצדדים לדון בענייניהם האזרחיים בפני בית דין
ח"כ אבי מעוז | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דנה היום (ד') והצביעה בקריאה טרומית על הצעת חוק שיפוט בתי הדין הרבניים (סמכות שיפוט בהסכמה) שהגיש יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית). 48 ח"כים הצביעו בעד הצעת החוק, ו-52 ח"כים הצביעו נגד החוק, והחוק נפל.

מטרת החוק של מעוז, להחזיר את הכוח לבתי הדין הרבניים לדון גם בנושאים אזרחיים, ולאפשר לחפצים בכך, ובהסכמת שני הצדדים לדון בענייניהם האזרחיים בפני בית דין ולא בערכאות אזרחיות שלא ע"פ דין תורה. בדיון הסביר תחילה חה"כ מעוז על החוק, וקרא מדברי ההסבר של החוק. לאחר מכן התייחס ח"כ מעוז לכך שבג"צ הוא שביקש מהכנסת להסדיר את העניין בחקיקה.

מעוז הזכיר כי השר לשרותי דת, מתן כהנא, התבטא מספר פעמים בעברו בעד העיקרון של הצעת החוק "השר כהנא לפני כחמישה חודשים בפגישה עם מזכירי בתי הדין הרבניים, אמר כי הוא ישמור ויגן על בתי הדין, ואף יזום חקיקה שתחזק את בתי הדין ותאפשר להם לדון בעניינים אזרחיים", הזכיר יו"ר נעם.

עוד אמר מעוז כי "הצעת החוק היא לא עניין של אופוזיציה או קואליציה, 2 מיליון אזרחים זכאים לדון ולפתור את ענייניהם היכן שיבקשו, מה מפריע לממשלה לתת להם לדון בבתי דין רבניים אם הם מעוניינים בכך?, איפה היכולת הבסיסית של כל אדם לחיות ע"פ אמונתו, מה שאנו מבקשים שבמקרה שבו כל הצדדים מעוניינים לדון ע"פ דין תורה, הם יוכלו לממש זאת. זה חוק למען האזרחים אין פה לא אופוזיציה ולא קואליציה", הוסיף יו"ר נעם.

לקראת סיום דבריו, הציג חה"כ מעוז, את השורש שמביא את הממשלה להתנגד לכל חוק ולכל מה שמייצג את היהדות "אני מנסה לפצח מאיפה נובעת ההתנגדות של הממשלה לחוק כל כך אנושי וכל כך פשוט, שבהסכמת שני הצדדים הם יוכלו לדון בסכסוך ביניהם בפני בית דין רבני".

"ליברמן הסביר מה סוד הקיום של הממשלה הזו – רק לא ביבי. כל הממשלה הזו זה סוד הקיום שלה רק לא ביבי, אז מאיפה נובעת ההתנגדות שלהם לחוק הזה?, אני פיצחתי את ההתנגדות שלהם. המדינה היהודית מיוצגת ע"י הרבנים הראשיים, זה מה שמייצג את היהדות ואת פרצופה היהודי של המדינה, מה הם ראשי התיבות של המילה רב – 'רק ביבי', ולכן כל מה שקשור לרב, כל מה שקשור לרבנות, כל מה שקשור לזהות היהודית, הם נגד. הם נגד רק ביבי (ר"ב) הם בעד רק לא ביבי", סיכם מעוז בציניות.

לסיום אמר כי "אני מבקש מהממשלה לחשוב שוב, ולתמוך בחוק שהוא לטובת האזרחים", סיים מעוז.

בדברי התשובה של הממשלה לחוק שהובאה בידי השרה קארין אלהרר, בשם השר כהנא, צויין כי השר כהנא בעד הצעת החוק של ח"כ אבי מעוז, ואף ביקש מוועדת השרים לחקיקה שלא להתנגד להצעת החוק, ובכוונתו לפעול להבאת חוקים ממשלתיים לחיזוק מערכת בתי הדין. ח"כ מעוז, ניסה להגיע להסכמה על דחייה מוסכמת בכדי לקדם יחד עם הממשלה את החוק, אך סורב לדחייה קצרה, דבר שהביא להצבעה ולהפלת החוק בידי הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים