שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מסתמן: מחוסנים חיוביים באנטיגן לא יבדקו
בשל העומס
כמו כן, מחוסנים שנחשפו למאומת יבצעו בדיקת אנטיגן מהירה מוסדית. בדיקות PCR יינתנו למי שיש סימפטומים לקורונה, ולבני 60 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון שהיו במגע
בדיקת קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אמש (א') על היערכות לשינוי קריטריונים לבדיקות כדי להתמודד עם העומס במתחמים, מסתמן כי מחוסנים שיאותרו כחיוביים באנטיגן לא יצטרכו לבצע בדיקת PCR נוספת, כך מפרסם העיתון 'ישראל היום'.

כמו כן, מחוסנים שנחשפו למאומת יבצעו בדיקת אנטיגן מהירה מוסדית. בדיקות PCR יינתנו למי שיש סימפטומים לקורונה, ולבני 60 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון שהיו במגע עם מאומת.

בין היתר, מחוסנים שחוזרים מחו"ל לא יצטרכו לבצע בדיקה ביום השלישי וכאמור – מחוסנים שיצאו חיוביים באנטיגן לא יצטרכו בדיקת PCR נוספת.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר בנט, "אם יש בעיות, ויש – כמו התורים הארוכים לבדיקות שאנחנו מכירים – אנחנו נטפל. אבל המצב הוא של כמות אדירה של מאומתים, בבת אחת, מעל ומעבר לקיבולת סבירה של המערכת. לכן, בשעות אלה ממש אנחנו נערכים לשינוי קריטריונים בנושא הבדיקות, כדי להוריד באופן מהיר את העומס הכבד".

בימים האחרונים פורסם על התקרבות לאי-ספיקה בבדיקות הקורונה. יכולת ביצוע הבדיקות של ישראל עומדת על כ-200-170 אלף בדיקות ליום, כאשר בימים האחרונים כבר נרשמו 160-140 אלף בדיקות מעבדה ליום.

בקופות החולים הזהירו כי הם הגיעו לקצה גבול היכולת שלהן – ושיש לתגבר את הצוותים בקהילה ולא לתגבר רק את בתי החולים, וכי יש לדאוג לתקצוב ראוי כדי להיערך לתחלואת החורף בשילוב האומיקרון. בקופות הדגישו שתוספת תקנים לבתי חולים תסיט את כוח האדם מקופות החולים – מה שעלול לפגוע קשות ביכולת להתמודד עם הגל הנוכחי. עוד הדגישו שנדרשת היערכות מיידית לאשפוז ביתי בקהילה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים