שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "ה' בחר בך": יהודה גואטה הי"ד הובא למנוחות
בבכי ובאמונה
אחיו הבכור ספד בדמעות: "זכית שהחותם שלך בעולם הזה יישאר כמיתתו של רבי עקביא שנהרג על קידוש השם" • יהודה נטמן בהר המנוחות בירושלים
תגיות:
הלוויית יהודה גואטה הי"ד | צילום: רועי חדי

מאות בני אדם, חברים, מכרים ובני משפחה מלווים היום למנוחות בדרכו האחרונה את יהודה גואטה, בן ה-19 שנרצח בפיגוע בצומת תפוח. בהלוויה השתתפו חברי כנסת ונציגי ציבור. ההלוויה יצאה מרחבת בית הכנסת היכל יעקב בקריית משה בירושלים, והמשיכה להר המנוחות בגבעת שאול. יהודה הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

"בחודש שכולו רפואה ביקש המנהיג לקחת חלקו בשותפות. יהודה, בין האסון במירון לאסון הפרטי לא מוצא שקט לכתוב משפט שלם. בשלושה ימי הכנה, ללא אוכל ושתייה, כל הקירות זעקו וקיוו לנס והצלה נקראנו להקריב קורבן אישי וציבורי, יהודה היקר ניצחת, והגעת לקו הסיום. כולך התמדה ועקשנות וסימון מטרות, גם עבודת מידות ולימוד תורה וחוסן הגוף כי רצית להגיע ליחידות המיוחדות, בעודך צועד על אדמות השומרון נרצחת על ידי בני עוולה. שלושה ימים זעקו אל תשלח ידך לנער שתצא בריא ושלם, אך בורא עולם בחר בך", ספד אביו אלישע.

אחיו הבכור של יהודה, צביאל, ספד בדמעות: "יהודה אחי היקר, שמונה עשרה שנים ושמונה חודשים זכינו להנות ממך. כבר בגיל קטן תמיד היינו ביחד, הכל עושים ביחד אפילו רבים ביחד. כל דבר שעשית בחיים עשית במצויינות והתמדה. זכית שהחותם שלך בעולם הזה יישאר כמיתתו של רבי עקביא שנהרג על קידוש השם. אתה תישאר תמיד בליבנו. אוהבים אותך מאוד, תשמור עלינו ועל כל עם ישראל. מתגעגעים עד אין סוף".

אחיו הצעיר של יהודה, אביעד הספיד: "יהודה היקר, זכיתי להכיר אותך 14 שנים. לא תמיד הסתדרנו אבל תמיד אהבתי אותך ואני מקווה שזה היה הדדי. בתקופה האחרונה יותר הסתדרנו והתחברנו ואז באמת ראיתי את מי שאתה. אח גדול, מסור ואכפתי. כל חייך חלמת להגיע לשייטת ורגע לפני שזה קרה הגיע אותו ארור ולקח אותך. אני מבטיח לך שאעשה ככל מאודי כדי להגיע לשייטת. לצערי מצאו את הארור שפגע בך חי ואני מקווה שהקדוש ברוך הוא ינקום בו את נקמתך כמה שיותר מהר ושאתה תהיה הקורבן האחרון".

גבריאל, דודו של יהודה, תיאר את רגע קבלת הבשורה ואמר כי "אתמול בערב כשקיבלנו את ההודעה שמסר את נפשו, באותו רגע הודיעו שתפסו את המחבל שרצח אותו. מאוד כאב למשפחה לשמוע שמי שלקח חיים כרגע בשערי צדק, במקום שאימא שלו עובדת. זה מאוד מאוד קשה. אנחנו מדינה של חיים, אבל צריך להבין את הקושי של המשפחה: כרגע מי שלקח את החיים, המדינה מצילה אותו. מקווים שיקבל את הדין".

אמו של יהודה אמרה בבכי וסיפרה את השתלשלות הימים האחרונים: "קיווינו שליהודה שלנו יהיה נס. בדיוק חזרתי מעבודתי בשערי צדק, אחותי התקשרה אליי ואמרה לי 'היה פיגוע בצומת תפוח תתקשרי לבדוק מה עם יהודה'. אמרתי לה שהוא בטרמפ, הוא לא יענה לי. התקשרתי והוא לא ענה לי, שלחתי הודעה תתקשר דחוף לאימא והוא לא ענה. התקשרתי שוב וענו לי מבלינסון ואמרו שהוא פה. לפני 17 שנה אח שלי יוסי גם חטף כדור בראש מצלף בראש והיה לו נס גדול. קיווני שגם ליהודה שלנו יהיה נס. רציתי להודות לעם ישראל על כל התפילות שעשו בשבילנו. זה נתן לנו הרבה כוח בבית חולים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ספד ליהודה: "לבנו מרוסק – אך רוחנו איתנה. על הממשלה לגלות מנהיגות להודיע הקמת ישוב ליד צומת תפוח לזכר יהודה. יהודה היקר, נער צעיר חייכן מלא אהבת ישראל, כל החיים היו לפניך, הצטרפת לישיבת איתמר בשמחה, ללמוד תורה שבה חשקה נפשך, בשפיץ של ההתיישבות בלב ארץ ישראל בישיבה החשובה הזו. היית מסור לעם ישראל התאמנת בכל הרצינות כדי להתגייס לשייטת 13 לקומנדו הימי, רצית בכל מאודך ללמוד תורה עם חבריך בישיבה וראש הישיבה הרב ואן דייק, לגדול בתורה לתרום לעם ישראל".

"זהו אסון כבד מנשוא – לישיבת איתמר, להתיישבות בשומרון למדינת ישראל כולה ולעם ישראל כולו. יהודה הי"ד לא מת מסרטן, הוא לא נהרג בתאונת דרכים – הוא נרצח. הוא נרצח כי הוא היה יהודי בארץ ישראל. יהודה אחינו היקר והקדוש! אנו נשבעים לך שזה לא ייעצר. הטרור הפחדני והשפל, לא יגדע את זה. ההתיישבות בשומרון ובכל ארץ ישראל רק תתחזק! נתחזק יחד ונתנחם בבניין ארצנו האהובה. אנו עומדים כאן לבנו מרוסק אך רוחנו איתנה".

"אנחנו תפקידנו לבנות, לפתח, לחנך, לקיים שיגרה וחיים בארץ ישראל בכל חלקי ארץ ישראל. לממשלת ישראל יש תפקיד להגן עלינו ולהבטיח שהחיים בשומרון יהיו בטוחים כמו ביפו, כמו בירושלים, כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל. הממשלה חייבת להתייחס לגל הזה כפי שהוא: אירוע מאורגן ומתוכנן של ה'רשות הפלשתינית".

"אנו דורשים כאן מממשלת ישראל להתעשת: להפסיק את ההשתבללות, לעבור להתקפה ניצחת כנגד אוייבי ישראל. אנו דורשים ממשלת ישראל להחזיר את המחסומים הביטחוניים ביו"ש, לחזור לשלוט בצירי התנועה. החיים שלנו חשובים יותר מכל פוליטיקה. אנחנו לא מוכנים שצה״ל שוב יכיל את הארוע. חיי יהודים בארץ ישראל – הם לא שורה במצגת".

"אנו קוראים ודורשים מראש הממשלה להקים היום ישוב חדש ליד צומת תפוח, מקום הרצח, ולהכפיל את הישוב איתמר – הישוב בו יהודה הי"ד למד. אנו עומדים כאן ליד הקדוש יהודה גואטה הי"ד ואומרים לרוצחים השפלים ושולחיהם: לעולם לא תשברו אותנו! אתם קידשתם את המוות, אנו עם ישראל מקדשים את החיים. חיים של בניין ויצירה. אנחנו – מקדשי החיים – ננצח אתכם".

"עם ישראל יבנה את ארץ ישראל יותר – על אפכם וחמתכם. אלישע ומילכה, בני משפחת גוואטה היקרים, לעולם לא נעזוב אתכם, לעולם לא תהיו לבד, אתם חלק ממשפחת השומרון לתמיד. בבניין ארץ ישראל ננוחם. אנחנו מבטיחים לך, יהודה הקדוש, להמשיך לבנות ולהתיישב באופן הטוב והחזק ביותר! תהי נשמתך הזכה והטהורה צרורה בצרור החיים".

ח"כ מיכל וולדיגר בהלווית יהודה גואטה הי"ד. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, כתבה: "עומדת דומיה, חסרת מילים בינות אלפי אנשים, אבלים, שבורים. לא יכולה להביט בעיני ההורים היקרים, המשפחה האהובה, איזה קורבן הקריבו. הלב שבור לרסיסים. ילד בן 19, כן, ילד. מונח עטוף בטלית וכל אלפי האנשים צועקים את צעקתם הדוממת. עד מתי?

"אפשר לספר בשבחו של יהודה הי״ד כל כך הרבה, גם בלי להכירו. מספיקים הסיפורים כדי לדעת מי הוא היה ומי יכול היה להיות. איזו אבידה. אנא ריבונו של עולם, שיהא זה הקורבן האחרון. די לנו. נער ירא שמיים בארץ ישראל, במדינת ישראל שהיה בדרכו לישיבה ללמוד ולהעמיק בתורה. תורה שכל כך אהב. היה עם חבריו בתחנת אוטובוס. מי פילל".

"מחבל בן עוולה, מתוך שנאה תהומית ורצון לפגוע ביהודים באשר הם יהודים, ירה ביהודה ובחבריו, בצעירים הקדושים הללו, ועכשיו הוריו, משפחתו וכל הקהל הרב שהגיע ללוותו בדרכו האחרונה – קוברים את יהודה. לא ניתן להם לנצח, לבני העוולה הללו. אנחנו נמשיך בעזרת השם את צוואתו ושליחותו של יהודה הי"ד, להגדיל תורה ולהאדירה, ליישב את ארצנו ולחתור לישיבת עם ישראל בארצו, בשלווה ולבטח. נעשה ככל יכולתנו למגר את הטרור בנחישות ובתקיפות. לך בשלום יהודה היקר ודרוש מריבונו של עולם את שלום עמו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים