שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מסמכי הפנטגון חושפים: כוחות העילית הרוסיים ספגו אבדות בשיעור 90%-95%
אחד המסמכים שהודלף לרשת חושף כי יחידות הספצנאז, כוחות הקומנדו הרוסיים, הושמדו כמעט לחלוטין | על פי הערכת המודיעין האמריקאי ידרשו שנים כדי לשקם את הנזק
צבא אוקראינה | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

ממסמכי הפנטגון שהודלפו, עולים פרטים חדשים על הנזקים הקשים של המלחמה באוקראינה, כמו לדוגמה המצב הבעייתי מאוד של כוחות ההגנה האווירית האוקראיניים, אך לצד זאת, עולה תמונה קשה גם על המכה האנושה שספג הצבא הרוסי. על פי דיווח שהתפרסם בעיתון וושינגטון פוסט, המלחמה באוקראינה חיסלה כמעט לחלוטין את הספצנאז, יחידות הקומנדו האיכותיות והמפורסמות ביותר של צבא רוסיה.

על פי דיווחי המודיעין שדלפו, עם תאריכים בסוף שנת 2022 ותחילת שנת 2023, מרבית חטיבות הספצנאז חוסלו כמעט לחלוטין, לעיתים בשיעור אבדות של 90%-95%. ספצנאז הוא שם כולל לקבוצה של יחידות עילית בצבא רוסיה, הפועלות במתווה של סיירת. לוחמי הספצנאז נחשבים מאומנים ומיומנים במיוחד, הרבה יותר ממרבית חיילי הצבא הרוסי האחרים.

עוד מבחזית החדשות

על פי הערכת המודיעין האמריקאי, יידרשו שנים רבות כדי לשקם את הנזק הכבד שנגרם ליחידות אלו, שהיו אחד הסמלים המפורסמים של הצבא הרוסי. עוד נכתב בהערכת המודיעין האמריקאי, כי המשמעות של חיסול הכוח האיכותי צפוי לפגוע ביכולתה הצבאית של רוסיה לפעול לא רק באוקראינה, אלא גם בזירות נוספות ברחבי העולם.

כוחות הספצנאז היו ידועים בפעילות קומנדו זעירה במתווה לחימה ובתנאי שטח קשים. בין היתר, רבים מלוחמי הספצנאז נשלחו בימים הראשונים של המלחמה לקייב, בירת אוקראינה, במטרה לנסות וללכוד את הנשיא וולדימיר זלנסקי. על פי דיווח המודיעין, מדובר ביחידות שנשלחות פעמים רבות למשימות איכות ברמת סיכון גבוהה.

עוד מבחזית החדשות

על פי העולה מנתוני המודיעין, כבר בתחילת המלחמה ספגו כוחות הספצנאז הרוסיים מכות אנושות. ההערכה היא כי המפקדים הרוסים הבכירים, שהעריכו כי המלחמה באוקראינה תהיה מלחמת בזק, העדיפו להטיל משימות רבות על לוחמי הספצנאז המאומנים והמיומנים, ולהטיל פחות משימות על הכוחות האחרים, מתוך הנחה שבאופן הזה המשימות יבוצעו מהר יותר. במקרים רבים, כך על פי המודיעין האמריקאי, רבים מכוחות הספצנאז נשלחו למשימות של לחימה ישירה בכוחות אוקראיניים, מה שהביא לשחיקה גדולה בכוחם.

דוח המודיעין על יחידות הספצנאז אינו מעריך כמה לוחמי עילית נהרגו או נפצעו, אך חומרי המודיעין, הכוללים יירוט של שיחות, מלמדים שלפחות יחידה אחת, חטיבה 346, "איבדה כמעט חטיבה שלמה, עם 125 לוחמים שנותרו מתוך 900 שנפרסו". המסמך המודיעיני עקב אחר כל אחת מיחידות הספצנאז שחזרה לבסיסה בדרום רוסיה לאחר הלחימה באוקראינה, אולם לא אחר גדוד הספצנאז ה-25. "נזקים חמורים בכוח אדם וציוד", נכתב, "עשויים להסביר מדוע אין חתימת מודיעין ברורה של חזרתם לבסיס".

רוב לי, מומחה לצבא רוסיה, אמר לוושינגטון פוסט כי מכיוון שכוחות רבים בצבא רוסיה הוכיחו שהם אינם יעילים מספיק, ביקשו מפקדים רבים "לפצות" על כך ולשלוח במקומם יחידות מיוחדות, קומנדו ימי ויחידות ספצנאז. לדבריו, הספצנאז הופעלו בין היתר בניסיון הכושל לכיבוש קייב בתחילת המלחמה, אך גם נשלחו לקרבות קשים מאוד בדרום אוקראינה ובמזרחה. בין היתר, הוא מצביע על הקרב הקשה בעיר וולדאר בדרום מחוז דונייצק, שם ספגו הספצנאז מכות אנושות בחודשים האחרונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים