שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » מסחר עצמאי בבורסה
המילה השקעה נראית לנו מפוצצת במיוחד, אך אנשים רבים לא מודעים שניתן להשקיע באופן עצמאי, באמצעות מסחר עצמאי בבורסה
מסחר עצמאי בבורסה | צילום: PIXABAY

כסף נזיל יכול להיות מושקע במספר צורות ודרכים.  אחת הדרכים הנפוצות ביותר להשקעת הכסף, במשך שנים רבות, היא באמצעות מסחר בבורסה. באמצעות מסחר בניירות ערך שונים, ניתן לרכוש נכסים פיננסים מסוימים ולמכור אותם לאחר שהם מניבים תשואה חיובית. הנה מה שצריך לדעת על מסחר עצמאי בבורסה.

מסחר עצמאי בבורסה

חשבתם פעם על לקנות מניות ואגרות חוב? לרכוש אופציות או קרנות סל? הדברים הללו תמיד נשמעים מסובכים וגורמים לנו לרצות לפנות אל איש מקצוע, על מנת שהוא יעשה אותם בשבילנו, אך העובדה היא שניתן לבצע את המסחר הזה בצורה עצמאית לגמרי.

עוד מבחזית החדשות

הבורסה, המקום בו ניתן לסחור בניירות הערך השונים, כמו מניות, אגרות חוב, אופציות, תעודות וקרנות סל, מאפשרת מסחר באופן עצמאי. כדי לסחור באופן עצמאי יש לפתוח חשבון מסחר באחד מחברי הבורסה השונים (בתי השקעות או בנקים), להקפיד כסף ולהתחיל לסחור. המילה סחר, משמעותה היא ביצוע של פעולות קנייה ומכירה. תוכלו לקנות ניירות ערך שונים באופן עצמאי בבורסה ולמכור אותם בעת הצורך.

מניות ואגרות חוב

הבסיס למסחר עצמאי בבורסה הוא היכרות עם המושגים השונים שמלווים אותנו בביצוע הסחר, כמו מניות ואגרות חוב. מניות ואגרות חוב אלו שני סוגים שונים של ניירות הערך הבסיסיים ביותר שיש. למניות ולאגרות חוב יש ערך כספי מסוים, בעת הקנייה שלהם, ערך שעשוי להשתנות בעת המכירה, מה שיבטיח רווח או הפסד לסוחר.

מניה היא חלק מסוים מבעלות על חברה מסחרית. הערך שלה יכול להיות מושפע מפעולות מסחר אחרות, מהתפתחויות בתחום החברה או מביצועי החברה. אגרת חוב היא נייר התחייבות, מעיין מתן הלוואה לחברה, מדינה או תאגיד, כאשר הגוף הלווה מתחייב להחזיר את ההלוואה עם ריבית, ובכך להבטיח תשואה חיובית למלווה.

תעודות סל, קרנות סל, אופציות

אחת השיטות המקובלות ביותר למסחר עצמאי בבורסה ובאופן כללי למסחר, היא באמצעות חיקוי מדדים. במקום לקנות מניות נבחרות, סוחרים רוכשים קרנות סל ותעודות סל, שמחקים ביצועים של מדדי מניות, או מדדים המייצגים אגרות חוב. בנוסף, ניתן גם לרכוש אופציות כחלק מסחר עצמאי בבורסה. אופציה היא התחייבות, בה הקונה יכול להתחייב על רכישת נכס כלשהו מהמוכר במחיר מסוים וקובע מראש, במועד מסוים ששני הצדדים מסכימים עליו.

שימו לב – מס

לפני שרצים קדימה להשקיע באמצעות מסחר עצמאי בבורסה, חשוב לזכור שלמסחר הזה מתלווה עניין שאינו שולי בכלל – מס. המדינה קבעה שרווחים הנוצרים כתוצאה ממסחר בבורסה, בין אם הוא עצמאי ובין אם לא, יהיו נטולים למס בשיעור של 25%. המס משולם על הרווח שנוצר בלבד ולא על המחיר בו מימשתם את הנכסים שלכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים