שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מנסור עבאס נפגש עם מלך ירדן בעמאן
בירדן מאשרים
הפגישה נקבעה ע"פ בקשת הירדנים והתקיימה באישור ובתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד • בפגישה נידונו מהלכים מדיניים ואסטרטגים
ח"כ מנסור עבאס עם מלך ירדן עבדאללה | צילום: באדיבות המצלם

ח"כ מנסור עבאס יו"ר מפלגת רע"מ נפגש לראשונה עם עבדאללה מלך ירדן בארמון הנשיאותי בעמאן. הפגישה נקבעה ע"פ בקשת הירדנים והתקיימה באישור ובתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. בפגישה נידונו מהלכים מדיניים ואסטרטגים הקשורים למצב באזור.

לשכת המלוכה בירדן מפרסמת באופן רשמי כי מלך ירדן, עבדאללה השני, נועד היום עם יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, בארמונו ברבת עמון. במהלך הפגישה השניים דנו בהתפתחויות בשטחים הפלסטיניים ובדרכים לקדם את תהליך השלום.

מלך ירדן הדגיש את עמידתו לצד האחים הפלסטיניים במאמצם להשיג את זכויות הצודקות והלגיטימיות. הוא הדגיש כי את הצורך לכונן שלום צודק וכולל על בסיס פתרון שתי המדינות, שיבטיח את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית בקווי' 67 שבירתה מזרח ירושלים. מלך ירדן הדגיש כי ירדן ממשיכה להשקיע את מירב המאמצים כדי להגן על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים מתוקף האופטרופסות ההאשמית.

במקביל יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, שיבח את עמדותיו של מלך ירדן ביחס לסוגיה הפלסטינית ואת מאמצי ירדן לשמור על הסטטוס קוו בירושלים ואת תמיכתו בעמידה האיתנה של תושבי מזרח ירושלים. הוא הביע הערכה למה שירדן מעניקה לערביי ישראל בייחוד במה שקשור לחינוך ועלייה לרגל למכה. בפגישה גם נכח שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, והרל"ש של המלך, ג'עפר חסאן.

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית בתגובה לביקור של מנסור עבאס בירדן: "זה התחיל בניצן הורוביץ שרץ למוקטעה וממשיך כעת במנסור עבאס שבברכת ראש הממשלה הלך לייצג את מדינת ישראל בירדן. בנט החליט להפקיד את מדינת ישראל בידי האנשים שידאגו לאינטרסים של האויבים שלה".

ביקורו של עבאס מצטרף לשורת פגישות של בכירים ישראלים עם מלך ירדן. כזכור, לפני כחצי שנה התקיימה פגישה חשאית בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין מלך ירדן עבדאללה בארמון המלוכה בירדן. מדובר בפגישה ראשונה מזה שנים בין ראש ממשלת ישראל למלך ירדן.

בנט המריא לפגישה עם המלך במסוק, ובמהלכה דנו השניים בסוגיית המים שמוכרת ישראל לממלכה. בעקבות זאת בנט החליט כי ישראל תמכור לירדן עוד 50 מיליון קוב מים מהכינרת בשנה הנוכחית. מדובר במפגש המדיני הראשון שקיים בנט מאז שנכנס לתפקיד, ויש בכך מסר מבחינתו לחשיבות קידום היחסים עם ירדן ומצרים.

הנשיא יצחק הרצוג ביקר גם הוא בירדן בביקור חשאי אצל המלך עבדאללה השני בהזמנתו של המלך לפני מספר חודשים. "הייתה פגישה מצוינת. דיברנו על הסוגיה הפלסטינית, כפי שאני מדבר עם כולם על הסוגיה הפלסטינית. היא סוגיה חשובה ודבר אחד צריך להיות ברור – אני בכלל מאמין בדיאלוג", אמר הרצוג לחדשות 12 לאחר הביקור.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כל תהליך שלום הוא תהליך מסוכן לישראל השלום של אבו מאזן זה השלום שכל כך חששנו שלום שעבאס אימץ בממשלה …לכן המדינה המפגרת שנקראת ישראל סיפקה חו 53 מיליארד שקל שחלק מהכסף יועבר לעזה .. בנט חולה נפש הוא צריך פסיכיאטר דחוף שחבר לחמאס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים