שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנכ"ל רשות האוכלוסין תומר מוסקוביץ התפטר מתפקידו
עו"ד תומר מוסקוביץ כיהן בתפקיד בתקופת שרת הפנים איילת שקד | ההתפטרות מתרחשת בשיא תקופת משבר דרכונים | מוסקוביץ': "אעמוד לרשות מחליפי ככל שיידרש"
תומר מוסקוביץ', לשעבר מנכ''ל רשות האוכלוסין וההגירה | צילום: Galititalia - wikipedia

ראש רשות האוכלוסין וההגירה, עו"ד תומר מוסקוביץ, הודיע היום (שלישי) לממלא מקו שר הפנים מיכאל מלכיאלי על התפטרותו מתפקיד ראש רשות האוכלוסין וההגירה. מוסקוביץ אמר כי יעמו לרשות שר הפנים בכל נושא שיידרש.

ממשרד הפנים נמסר כי השר מלכיאלי הביע את צערו על עזיבת מוסקוביץ ואמר כי שימש כעובד ציבור נאמן. תומר מוסקוביץ: "אני מבקש להודות לשרה איילת שקד על מינויי לתפקיד החשוב בתקופה לא פשוטה, ולשרים דרעי ומלכיאלי על האמון שנתנו בי. בעזרת ה' אעמוד לרשות מחליפי ככל שיידרש, למען הצלחתו והצלחת רשות האוכלוסין וההגירה".

עוד מבחזית החדשות

ביולי 2021 עם כניסתו של מושקוביץ לתפקיד, התחיל משבר הדרכונים של רשות האוכלוסין, שאנו עדיין מתמודדים אתו גם בימים אלו ופתרון לא נראה באופק.

אזרחים רבים נאלצים להמתין חודשים ארוכים או לנסוע למרחקים גדולים כדי להגיע ללשכות מרוחקות ממקום מגוריהם על מנת לחדש את הדרכון או את תעודת הזהות. במקביל, התפתחה תעשיית סחר בתורים.

אחד הפתרונות שניסו להקל על העומס היה הקמת מרכז דרכונים זמניים בבני ברק, שמאז נסגר והיום יעולים אזרחים להוציא דרכונים זמניים בלשכות נוספות. יש לציין כי הפתרון היה לקוי וגרם לכפל תשלומים, שכן מחוסר ברירה ומאחר ולא היו תורים פנויים נאלצו אזרחים להוציא דרכון זמני שהוא בתוקף רק לשנתיים ובעלות כפולה מדרכון ביומטרי שהתוקף שלו ל-10 שנים. דרכון זמני ניתן להוציא בלשכה, ללא הזמנת תור מראש ולכן ישראלים רבים בוחרים באופציה זו, שהיא יקרה ביותר.

ביוני 2022 התחייבת שרת הפנים דאז איילת שקד כי יינתן החזר כספי לאזרחים ששילמו פעמיים על חידוש דרכון, אך מאז לא נעשה דבר בנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים