שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנכ"לית ועדת הבחירות: "90 ימי היערכות"
סוגרים תאריך
המועדים האפשריים לבחירות שהוצגו בפני חברי הוועדה, י"א, י"ח, כ"ה באדר וד' ניסן • במפלגות החרדיות ובועדה שואפים שהבחירות יתקיימו בחודש ניסן אך לא קרוב לפסח
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

ועדת הכנסת שהתכנסה הבוקר לדיון בהמשך קידום ההצעה לפיזור הכנסת דנה בקביעת מועד מוסכם לבחירות לכנסת ה- 24.

בתחילת הדיון הציע היו"ר ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' 4 תאריכים אפשריים לקביעת מועד הבחירות. 23 בפברואר-י"א אדר, 2 במרץ-י"ח אדר, 9 במרץ כ"ה באדר, 23 במרץ – ד' בניסן, לדבריו, "כדי לא להגיע קרוב מדי לפסח".

מאידך, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית הגב' אורלי עדס אמרה בדיון, כי נדרש זמן מינימלי של 90 יום לצורך היערכות המערכת לקיום בחירות. "כולם מבינים מהם האתגרים של מערכת בחירות בתקופת קורונה, מערכת בחירות רביעית. מערכת בחירות זה מגה פרויקט שנוטלים בו כמאה אלף עובדים ובתקופת קורונה יהיו הרבה יותר עובדים".

לדבריה, "האתגרים עצומים ואנחנו זקוקים להיערכות של 90 ימים כדי לאפשר קיום מערכת הבחירות ולנהל אותו באופן תקין ולשמור על בריאות הציבור. ואין לנו תקציב".

ח"כ גינזבורג השיב לעדס, "תתחילו להתארגן מהיום. אנחנו הולכים לבחירות! לא צריך להמתין ליום שבו החוק יעבור בקריאה השלישית".

ח"כ עופר שלח מ'יש עתיד' תהה בפני מנכ"לית ועדת הבחירות, האם ניתן לקיים בישראל מערכת בחירות באמצעות הדואר כמו בארה"ב. תשובתה: "אם אנחנו בפתחה של מערכת בחירות, זה לא הזמן למהפכות".

משמעות הבהרת מנכ"לית ועדת הבחירות כי נדרשים מינימום 90 יום כדי להיערך לבחירות, הוא שהאיום של גנץ בבחירות בזק בפברואר נגוז מחוסר היתכנות, ושהליכוד לא יוכל להשתמש בתירוץ הקורונה כדי לדחות.

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר אמר לאחר כינוס הוועדה, כי "‏העובדה שכחול לבן והאופוזיציה מנסים לקבוע בחירות בהקדם האפשרי, מוכיחה סופית שמדובר בנבחרי ציבור חסרי אחריות ושאינם מתאימים להנהיג את ישראל".

לדבריו, "הם יודעים שבחירות במאי יהיו הרבה פחות מסוכנות בריאותית, אך עדיין מתעקשים רק כדי שיוכלו לפגוע בליכוד ובנתניהו. עוד לא מאוחר למנוע בחירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים