שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מלחמת הכוחות בין אסד למורדים על חשבון האזרחים
התושבים בצפון מערב-סוריה ספגו אבדות כבדות כתוצאה מרעידת האדמה אך אף אחת מהמדינות לא מסייעת להם | ברשתות מותחים ביקורת ומפנים אצבע מאשימה לעולם
ההריסות בסוריה | צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

האלפים שנהרגו ברעידת האדמה בסוריה והלכודים הזועקים לעזרה חווים טרגדיה כפולה. בעוד שהעולם התגייס להושיט עזרה לטורקיה ולאוקראינה, תושבי צפון-מערב סוריה מתמודדים חוסר אונים מוחלט ואין מי שיספק להם את הסיוע הנדרש. ברשתות החברתיות מוטחת ביקורת נוקבת כלפי העולם והסורים זועקים: "הבית קרס לנו על הראש, תצילו אותנו".

האזורים בצפון-מערב סוריה נחשבים לשטח אפור, מפני שחלקם נמצאים בשליטת משטר אסד וחלקם נמצאים תחת שליטת המורדים, מה שמגביר את המתיחות והופך את אפשריות הסיוע והחילוץ למורכבים ביותר. אחד התושבים כתב בזעם "סיוע בין-לאומי עדיין לא נכנס לצפון סוריה, כולל צוותי חילוץ וציוד הומניטרי. עשרות בני אדם עדיין לכודים חיים מתחת להריסות, יש קטסטרופה גדולה". תושבת אחרת כתבה: "אל תתנו לכל הסנקציות ולשיקולים המדיניים להשפיע, תראו את ההרס האדיר הצילו את התושבים הסורים ושלחו סיוע".

עוד מבחזית החדשות

התושבים הרבים באזור זה שמתגוררים באוהלים ניצלו הפעם שכן הצליחו לשרוד את רעידת האדמה. לעומת זאת רבים אחרים שחיים במבנים רעועים שקרסו, מצאו את עצמם לכודים מתחת לחלקי הבטון שקרסו. אחד הצעירים הסורים כתב:. "אומת המוסלמים. האנשים כאן מתחת להריסות ואין מי שיכול לעזור לנו. בואו, אין כאן אף אחד שיסייע, בבקשה, יש כאן משפחות שלמות מתחת להריסות בואו!"

עשרות מדינות הציעו עזרה לטורקיה המתמודדת בעצמה עם משבר הומניטרי מורכב, ואינה יכולה להושיט יד לפליטים הסורים שנמצאים במצוקה. רבות ממדינות העולם אומנם שלחו אגרות תנחומים לסוריה ויש גם כאלה שנרתמו לסייע, אך לאזור הזה קשה להגיע ולפחות בינתיים הוא נותר לבדו, חסר אונים.

אסמאעיל עבדוללה, מתנדב בארגון ההצלה הסורי שפועל בצפון סוריה, "הקסדות הלבנות", אמר כי "כשרעידת האדמה החלה חשבתי ששוב מסוקים של המשטר משליכים פצצות חבית. אנו רגילים לחלץ אנשים מתוך הריסות, אבל המצב כעת שונה. יש כל כך הרבה לכודים והם ימותו, כי אין לנו את הציוד שמתאים כדי להגיע לכולם ולא נותר לנו דבר". עוד אמרו בארגון כי "הזמן אוזל ומאות משפחות עדיין תקועות מתחת להריסות".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי ישראל תסייע גם לסוריה שנפגעה קשה ברעידת האדמה. למרות זאת בעיתון אל-וטן הכחישו את הדיווחים וכתבו: "כל מה שמתפרסם בכלי התקשורת הישראליים בנושא הוא קמפיין לטובת ראש הממשלה ותו לא. איך ייתכן שסוריה תבקש סיוע מהישות שהרגה וסייעה להרג בעם הסורי במשך עשורים רבים?".

למרות שאיראן כבר שלחה סיוע הומניטארי ומדינות נוספת הכריזו כי יתגייסו למאמצים, בצפון סוריה המצב רחוק מלהיות אופטימי. גם הפעם משטר אסד עשוי לנצל את הסיטואציה כדי לזכות בהידוק הקשרים עם רוסיה ואיראן וכך להגביר את שליטתו באזורים אלו. אולם, הסורים מקווים שהזעקות והתמונות קורעות הלב שיוצאות משם, יגבירו את מעורבות של מדינות העולם שיסייעו להם בהתמודדות הקשה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים