שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "מלחמת אחים זה רק עניין של זמן": כך ישראל נתפסת היום בעולם הערבי
כלי תקשורת ערביים בעולם מגיבים לסערה המתחוללת בארץ בעקבות רפורמת מערכת המשפט | "מה שקורה היום בישראל הוא הפיכה של היסודות שעליהן נבנתה המדינה"
יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי | צילום: סיון שחור ענבה / לע"מ

המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור סביב דברי שר הביטחון לשעבר, בני גנץ, שתקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו כי "האחריות למלחמת אחים עליך". זאת, לאחר ששר המשפטים, יריב לוין, הציג את רפורמת מערכת המשפט אותה הוא מתכנן. כלי התקשורת בעולם הערבי מגיבים לסערה, וחלקם אף הצהירו כי "מלחמת אזרחים בישראל היא רק עניין של זמן".

במאמר המערכת של עיתון "א-ראי אל-יום", היוצא לאור בלונדון, נכתב כי "כל מי שעוקב אחרי ענייניה של ישראל השתכנע באופן מלא וברור שהשאלה המרכזית כיום במדינה היא לא האם תפרוץ מלחמת אזרחים, אלא מתי. לפני עשור, אישרה שרת החוץ הישראלית לשעבר, ציפי לבני, כי "קבוצות קיצוניות רוצות להפוך את ישראל למדינת שריעה שתוביל את ישראל לתהום", תוך שהיא מציינת כי 'המצב הזה כשלעצמו, הוא סוף הציונות".

עוד מבחזית החדשות

המאמר מפרט באריכות על הרפורמה המשפטית המתוכננת, וכותב כי "מה שקורה היום בישראל הוא הפיכה של היסודות שעליהן נבנתה המדינה על ידי האבות המייסדים של הציונות, ורובם, אם לא כולם, חילוניים שאינם מאמינים באלוקים. כלומר, ישראל היום היא הזויה. יש חקיקה בכנסת המחייבת שופטים לשאוב השראה מהתורה"

עוד נכתב במאמר כי "ברגע שמדברים על אינדיקציה לקרע עמוק בחברה הישראלית, המחולקת ל"ישראל הראשונה", כשמה כן היא, מייצגת במידה רבה יהודים ממעמד הביניים המנהלים את הכלכלה הישראלית ונושאים בנטל השירות הצבאי, ומי שמייצגים את ישראל החילונית נגד נתניהו והקואליציה הדתית שלו. באשר למחנה שמייצג נתניהו, הוא דתי ברובו, מתנחל ורחוק משירות צבאי, ומאמין שניצחונו בבחירות הוא מנדט מוחלט מרוב המצביעים".

בעיתון המצרי "אל-אהראם" הגיבו לעליית השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר להר הבית וכתבו כי "ההתקפות הקיצוניות האלו משקפות את האידיאולוגיה של ממשלת הימין הנוכחית, הכוללת את הפוליטיקאי הקיצוני ביותר, איתמר בן גביר, שהואשם בעבר על פי החוק הישראלי כטרוריסט. הוא ידוע בעמדותיו נגד הפלסטינים, ומאמץ את רעיון הטרנספר, של גירום הפלסטינים מארצם".

"בגלל שני הגורמים הקיצוניים הללו, קיבלה הממשלה החדשה אזהרה חמורה משר הביטחון לשעבר, בני גנץ, שטוען שיש חשש כי ישראל תגרור את עצמה למלחמת אזרחים שתצית את השנאה בחברה הישראלית. זה מדגיש את ההתנגדות בין המפלגות הישראליות החילוניות לשאר המפלגות הדתיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים