שיתוף
תגובות
חדשות » מלחמה בכל החזיתות: הרוג בפיגוע ירי בשומרון | קרבות עזים בעזה במהלכן נהרג חייל מירי צלף | נחשפה מעבדת נפץ בשועפט
היום ה-27 למלחמה
בן 35 נהרג בהתהפכות רכבו בצומת בית ליד, לאחר שאש נפתחה לעברו | לוחמי גולני ושריון חיסלו עשרות מחבלים בקרבות ברצועה | המשטרה סיכלה פיגוע משולב בשועפט
כוחות צה״ל בעזה | צילום: דובר צה״ל

גבר ישראלי בשנות ה-30 לחייו נהרג לאחר שרכבו התהפך בכביש 557 בשומרון, סמוך לכפר בית ליד. לפי החשד הרכב התהפך בעקבות ירי שבוצע לעבר הרכב. תחילה דיווחו במד"א כי מצבו של האיש אנוש, אך דקות אחדות לאחר מכן נמסר כי נקבע מותו בזירה.

זירת הפיגוע בשומרון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

פעילות צה״ל בעזה הלילה | צילום: דובר צה״ל

גדוד 13 של חטיבת גולני, שאיבד 41 וקצינים במתקפת הפתע של חמאס ביום הראשון של המלחמה, הוביל הלילה את הלחימה בשטח רצועת עזה. כוחות הגדוד הרגו כ-20 מחבלים, ופעלו במקביל לכוחות הנח"ל, השריון וההנדסה.
במהלך הלילה נתקלו לוחמי גולני ושריון בחוליות מחבלים שביצעו לעברם ירי נ"ט, הפעילו מטענים והשליכו רימונים. הם ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים לתקיפה מהים. בצה"ל אמרו כי עשרות מחבלים חוסלו בקרבות הללו.

עוד מבחזית החדשות

קצין חטיבת הראל יובל זילבר, שנפל אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה, נהרג מירי של צלף חמאס ליד הגבול. סגן במיל' זילבר ז"ל, בן 25 במותו, היה מ"מ בגדוד חי"ר 7007 בחטיבת הראל. זילבר התגורר ברמת גן, וראש העיר כרמל שאמה הכהן סיפר הבוקר כי כשפרצה המלחמה הוא "היה בטיול הגדול שלו, אבל חזר והתייצב בצו 8 גורלי".

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ספד לסגן (במיל') יובל זילבר, תושב העיר, שנפל בקרבות בצפון הרצועה. "יובל היה בטיול הגדול שלו אבל חזר והתייצב בצו 8 גורלי עם פרוץ המלחמה", כתב שאמה הכהן. "עד כמה אובדן, צער וכאב אפשר לספוג? כמה משפחות עוד ישמעו את נקישות השכול? יעל ואיתי היקרים מי ייתן ואתם ההורים האחרונים שמצטרפים למשפחת השכול".

הותר לפרסום כי המשטרה ושירות הביטחון הכללי סיכלו פיגוע משולב שתוכנן נגד כוחות הביטחון, וחשפו מעבדת נפץ בתוך דירה במחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים. שני מחבלים נעצרו לחקירה כבר בתחילת החודש – יומיים לפני תחילת המלחמה – ומעצרם הוארך מאז כמה פעמים. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום. מהחקירה עלה כי שני המחבלים קשרו קשר עם פעילי ארגון טרור ביהודה ושומרון ותכננו, בסיוע אותם פעילים, לבצע פיגוע משולב של ירי, משיכת כוחות ופיצוץ מטעני נפץ בדירה בשועפט. לצורך כך תכננו המחבלים לרכוש כלי נשק, וכבר רכשו חומרים ורכיבים שונים להכנת מטעני החבלה בדירה שבה שהו.

במהלך הלילה נתקלו לוחמי צה"ל, מחטיבת גולני וכוחות שיריון, בחוליות מחבלים שביצעו לעברם ירי נ"ט, הפעילו מטענים והשליכו רימונים, כך נמסר מדובר צה"ל. הכוחות ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים לתקיפה מהים. בסיום הקרבות, חוסלו עשרות מחבלים.

בנוסף, במהלך הפעילות הקרקעית בשטח רצועת עזה, נתקלו לוחמי נח"ל בחוליית מחבלים שפתחה בירי לעברם. הלוחמים וכוחות האש החטיבתיים הכווינו כלי טיס לתקיפה אווירית, לאחריה חוסלו המחבלים. כמו כן, לוחמי מילואים של צה"ל פעלו בשיתוף פעולה עם כוחות אוויריים והכווינו כלי טיס לתקיפת חוליית חוליית נ"ט שתכננה לבצע ירי לעבר כוחותינו, תוך חיפוי באש על ידי כוחות זרוע הים.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי בימים האחרונים, לוחמי עוצבת "געש" חיסלו מחבלים רבים והכווינו כלי טיס שהשמידו תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס, בהם מחסני אמצעי לחימה, אתרי ייצור אמצעי לחימה, עמדת שיגור נ"ט ועמדות שיגור כטמ"מים.

עוד מבחזית החדשות

טיל קרקע-אוויר נורה מוקדם יותר הלילה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו את החוליה שביצעה את הירי ואת אתר השיגור ממנו שוגר הטיל. לא נגרם נזק לכלי הטיס. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר הר דב והחרמון, שנפלו בשטחים פתוחים. כוחות ארטילריה תקפו בתגובה את מקור הירי.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב והחרמון, שנפלו בשטחים פתוחים. כוחות ארטילריה תקפו בתגובה את מקור

רשות שדות התעופה מסרה הבוקר כי מתחילת המלחמה חזרו לארץ כ-300 אלף ישראלים. "נתב"ג פועל ופתוח להמראות ונחיתות", הודגש.

משרד החוץ הביע צער על החלטת ממשלת ירדן להחזרת השגריר להתייעצויות. "מדינת ישראל ממוקדת במלחמה שנכפתה עליה במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, ארגון טרור שטבח ב-1,400 ישראלים וחטף 240 נשים, ילדים, תינוקות וזקנים", נמסר בהודעת המשרד. "ישראל תוקפת את מחבלי החמאס ותשתיות הטרור של הארגון, שמשתמש באזרחי רצועת עזה כמגנים אנושיים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לכבוש את עזה ולגרש לאפריקה.
    וככה להתחיל לעבוד גם בהתנחלויות הערביות ביו"ש

סגור לתגובות.

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים