שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מי הבוס? היועמ"שית לבן גביר: "יש לשקול מחדש את הדחת ניצב אשד"
היועמ"שית ביקשה לקיים דיון מחדש בעניינו של ממ"ז תל אביב ניצב עמי אשד. לדבריה "נפל פגם בתהליך" | לטענתה "תהליך קבלת ההחלטה חרג מדרך העבודה המקובלת"
עמי אשד מפקד מחוז תל אביב | צילום: דוברות המשטרה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הוציאה היום (שני) הנחיה, ועל פיה יש לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד מתפקידו. מטעם היועמ"שית נמסר כי: "על ההחלטה החדשה להתקבל לאחר שתינתן לקצין הזדמנות להשמיע את עמדתו, ולאחר שקילה מחדש של השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנהלי המשטרה ולהסדרים המקובלים לעניין זה".

עוד נמסר בשם היועמ"שית, כי "במסגרת הבחינה המשפטית שנערכה על ידי המשנים ליועצת המשפטית לממשלה – עמית מררי וגיל לימון, הובאו עמדותיהם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה, וגורמי המקצוע והמשפט הרלוונטיים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

"במסגרת הבחינה עלה כי תהליך קבלת ההחלטה חרג מדרך העבודה המקובלת וכי יש חשש משמעותי שנפלו פגמים בתהליך קבלת ההחלטה".

"בין היתר, החלטתו של השר לפרסם את ההחלטה על העברתו מתפקיד של ניצב אשד במהלכן של ההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, לרבות בעיר תל אביב, לאחר שהשר הודיע על אי שביעות רצונו מהתנהלות המשטרה. ההודעה נמסרה לניצב אשד בשיחה טלפונית, כשמיד אחריה נמסרה הודעה באמצעי התקשורת".

"ההחלטה פורסמה מוקדם באופן משמעותי מהמועד בו תוכנן להיערך סבב המינויים (לאחר סיום חודש הרמדאן) ולפני שנבחר מחליף לתפקיד מפקד המחוז. לא ניתנה לניצב אשד הזדמנות נאותה להשיב לטענות בעניינו. כל זאת, זמן קצר לפני חודש הרמדאן, בו ישנה הערכות משטרתית מיוחדת".

"לאור הממצאים שעלו במסגרת הבחינה, הגיעו המשנים ליועצת המשפטית לממשלה לכלל מסקנה כי עיתוי פרסום ההחלטה ודרך ביצועה, מעלים חשש לקשר סיבתי בין חוסר שביעות רצון של השר מאופן פעולתה המקצועי של משטרת מחוז תל אביב, בפיקודו של אשד, בהקשר הקונקרטי של אירועי המחאה בתל אביב, אשר כוונו נגד הממשלה, לבין ההחלטה להעבירו מתפקידו. להתנהלות זו עלול להיות אפקט מצנן והיא עלולה לפגוע בתפקוד ובעצמאות המשטרה, בפרט בהקשרים הרגישים ביותר של שמירת חופש הביטוי והגנה על זכויות האדם".

בסיום ההודעה נכתב כי "בהחלטה נמצאו פגמים משפטיים, בין היתר היעדר מתן הזדמנות נאותה לקצין להשמיע את עמדתו בנוגע להעברה המתוכננת. במצב דברים זה הנחתה היועצת המשפטית לממשלה על קבלת החלטה חדשה בעניין זה לאחר שקילת הדברים מחדש ופעולה בהתאם לנהלים ולהסדרים המקובלים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. למה לא מפטרים אותה?
    אולי בגלל שהם שוקלים לעומק את הפיטורין כדי שהיועץ הבא לא יגיד שנפלו פגמים בהליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים