שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "מי בחרב": בקהילות היהודיות באוקראינה מתכוננים לחגים נוספים בצל המלחמה
המלחמה הקשה באוקראינה שמתרחשת כבר יותר מ-500 ימים נמשכת במלוא עוזה – ונראה כי למרבה הצער אין מה שיעצור אותה גם בשנה הבאה
ערכות מושקעות במיוחד לחגים | צילום: דוברות

בקהילות היהודיות באוקראינה לא האמינו שגם את חודש החגים הקרוב יעבירו בצל המלחמה המתישה; בשנה החולפת הורגשה המלחמה עוד יותר כשעשרות יהודים מצאו את מותם בשורות הצבא האוקראיני ובהפצצות ללא אבחנה על אזרחים תמימים בלא מעט ערים במדינה.

ההערכה היא כי בעקבות שעות העוצר שהצטמצם הערים ונכנס לתוקף במרבית הערים רק בחצות הלילה, אנשים יוכלו לנוע הפעם בחופשיות ולפקוד את בתי הכנסת  ואשר מפריע להליך יותר מאשר בשנה שעברה ויחד עם העובדה שלא מעט קהילות עובו בחברים חדשים שהתקרבו בעקבות המלחמה, בתי הכנסת בחגים הקרובים יהיו מלאים ובמקומות מסוימים אפילו עוד יותר מאשר היה קודם המלחמה.

על רקע זאת, 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' ( (FJCU), בשיתוף פעולה נרחב ובסיוע שלוחי חב"ד, החלה באריזת ההערכות לפעילות החגים בכל 180 הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה. 

עוד מבחזית החדשות

במסגרת הסיוע הרב שמגישה "הפדרציה" יישלחו החל מתחילת השבוע הבא כ-52,000 ערכות מיוחדות ומושקעות במיוחד לחגים שיצאו לדרכן לכל 180 הקהילות היהודיות במדינה, ומשם יחולקו ע"י נציגים מיוחדים שנמצאים בכל עיר ליהודים שבכל עיר, עיירה וכפר בסביבתם. 

רשימת הפריטים שנמצאת בכל ערכה שכזו נרחבת מאוד וכוללת מחזור מקוצר לראש השנה, מחזור מקוצר ליום כיפור, עלון מתכונים לתשרי, פאזל מגנט (לוח חגים וצומות), נרות שבת, לוח שנה שולחני, לוח שנה קיר, לוח שנה כיס, 4 עלונים לחגי תשרי, צנצנת דבש גדולה, עוגת דבש חגיגית, בקבוק מיץ ענבים, בקבוק יין וחבילת סוכריות.

בנוסף, מסייעת "הפדרציה" לכמה שיותר בתי חב"ד וקהילות נדחות לקיים מניינים סדירים בחגים, וכן עוזרת במימון סעודות החגים לצד העזרה ההומניטרית השוטפת שהיא מעניקה כל השנה. 

לדברי יו"ר הפדרציה, הרב מאיר סטמבלר: "לפיוט 'מִי יִחְיֶה וּמִי יָמוּת; מִי בְקִצּוֹ וּמִי לֹא בְקִצּוֹ, מִי בַמַּיִם וּמִי בָאֵשׁ' תהיה גם בראש השנה הזה משמעות מוחשית ומצמררת. כמו כל יהודי אוקראינה, אני תפילה ותקווה שעד ראש השנה נשמע את שופרו של משיח עם בוא הגאולה ונזכה לשנת שלום ושלווה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים