שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מיסטר כלכלה: יו"ר האופוזיציה הציג תוכנית כלכלית חלופית
ראש האופוזיציה האשים את הממשלה "בהתנהלות כושלת שהביאה למשק בהאטה ואבטלה עולה" | הבטיח הורדת מע"מ ב-2% וביטול קרן הארנונה
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הציג היום (שלישי) במסיבת עיתונאים תקציב חלופי לשנת 2023, שלטענתו יצמיח את המשק ויסייע במאבק ביוקר המחיה. לדבריו ""אנחנו המדינה היחידה בעולם שמוציאה מיליארדים כדי לשכנע אנשים לא לעבוד ולא לפרנס את הילדים שלהם."מה שהביאה הממשלה זה תקציב שאין בו שום בשורה לאזרחים, רק לפוליטיקאים שמפנקים אחד את השני בכסף של מעמד הביניים הישראלי". הוא ביקר את מהלכי הממשלה והציג תוכנית חלופית שבה שורת צעדים שלטענתו יצליחו להיאבק ביוקר המחיה ובמרכזם הורדת המע"מ ב-2%.

בפתח דבריו התייחס לפיד למצב הכלכלה בארץ ואמר: "המספרים מדברים. העברתי לידי הממשלה משק במצב אופטימלי, צמיחה גבוהה, שקל חזק, עודף תקציבי גבוה במיוחד. אחרי ארבעה חודשים של התנהלות כושלת וחסרת אחריות, יש לנו היום משק בהאטה חמורה, אבטלה עולה, אינפלציה, משבר בהיי-טק, שקל חלש וגירעון תקציבי גדול".

עוד מבחזית החדשות

"ההתנהלות הכושלת הזו ממשיכה לתוך התקציב שהציגה הממשלה. מה שיש אצלם זה תקציב מחורר, עם אפס חזון, עם 14 מיליארד שקל כספים קואליציוניים", תקף ראש האופוזיציה. "מאות מיליונים למיזמים משיחיים של אבי מעוז ואורית סטרוק, 3.7 מיליארד שנועדו לעודד תלמידי ישיבות לא לצאת לעבודה ולא ללמוד מקצוע".

לגבי קרן הארנונה אמר לפיד: "אנחנו נבטל אותה. זהו שוד לאור יום וענישה על התנהלות כלכלית נכונה. באים לרשויות ואומרים, גביתם מיסים, עבדתם והתייעלתם, האזרחים שלכם עובדים קשה ומשלמים ארנונה גבוהה, ניקח לכם את זה. זו התנהגות בולשיביקית".

התוכנית הכלכלית אותה ביקש להציג לפיד כוללת בין היתר הורדת המע"מ ב-2% בשנה הקרובה, לטענתו, בעלות של 8 מיליארד שקלים. הרחבה של תעשיות החדשנות בישראל, לדבריו בעלות של 6 מיליארד שקלים. חוק רווחה לאנשים עם מוגבלויות – 550 מיליון שקלים. העלאת קצבת זקנה דיפרנציאלית – 3.7 מיליארד שקלים לשנה. רשת ביטחון לעצמאים – 600 מיליון שקלים. הסכם שכר חדש במערכת החינוך ובניית כיתות – 1.5 מיליארד שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. הייתי מצפה שאיש מקצוע אמיתי, יעלה פוסט המציע חלופות לשימוש בכספים קואליציוניים הניתנים לחרדים. לדוגמא
    כמה מיטות בית חולים אפשר להוסיף על חשבון תקציב שאלות ותשובות הלכה
    כמה תקנים לעובדי סיעוד אפשר להוסיף על חשבון עידוד הרוח היהודית
    ואז נבין את גודל המכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים